نيمه شب خانواده های متحصن را از مسجد بيرون انداختند

نيمه شب خانواده هاي متحصن بيست و شش محکوم به اعدام را از مسجد ترمينال درتهران بيرون انداختند!

روز يکشنبه خانواده هاي محکومين به اعدام قصد تحصن در پارک شهر را داشتند که رژيم مانع اين کار ميشود و آنها به يک مسجد ميروند تا دوشنبه در مقابل دفتر روحاني تجمع کنند. نيمه شب همه را از خواب بيدار کرده و بيرونشان ميکنند.

اين رژيم جمهوري اسلامي ايران است. امروز دوشنبه با وجود اين همه ظلم و بيداد٬ دهها نفر از خانواده هاي زندانيان عقيدتي اهل تسنن٬ قصد تحصن مقابل دفتر روحاني را دارند.

کميته بين المللي عليه اعدام در اطلاعيه قبلي درمورد احتمال اعدام ۲۶ نفر از زندانيان عقيدتي گفت که خانواده هاي آنان با محسني اژه اي ملاقات داشتند. اخبار حاکي از حضور خبرنگاران رسانه هاي بين المللي در محل اين تجمع بوده است.

خانواده ها بعد از دست بسر کردن اژه اي و رفتار شنيع او مبني بر دادن يک نامه مهر و موم شده که براي خانواده ها توهم ايجاد کرده بود که دستور رسيدگي به خواستهاي آنان را داده٬ اژه اي به مسئولين زندان ميگويد کارشان را ادامه دهند.

خانواده هاي خشمگين قصد تحصن در پارک شهر را ميکنند که با ممانعت نيروي انتظامي روبرو ميشوند٬ سپس آنها همگي به مسجد ترمينال در همان نزديکي رفته و ميخواهند تا صبح آنجا بمانند و سپس به مقابل دفتر روحاني بروند٬ در بين اين خانواده ها افراد مسن و يا حتي کودکان نيز هستند.

نيمه شب ديشب يکشنبه به کميته بين المللي عليه اعدام خبر دادند که همه آنها را از مسجد بيرون کرده و نيمه شب کودکان و افراد مسن را از خواب بيدار کرده و وادار کرده اند مسجد را ترک کنند. خانواده ها در داخل ترمينال شب را به صبح رسانده و از ساعت نه و نيم به وقت ايران در مقابل دفتر روحاني تجمع ميکنند.

ما اخبار دقيق امروز را بعدا به اطلاع خواهيم رساند .

در اينجا بخشي از گزارش » فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران» را که از محل تجمع ديروز خانواده ها در مقابل دفتر کار اژه اي ارسال شده به اطلاع عموم ميرسانيم:

تجمع اعتراضی ده ها نفر از خانواده های زندانیان عقیدتی اهل تسنن کرد در مقابل کاخ دادگستری

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز ده ها نفر از خانواده های زندانیان عقیدتی اهل تسنن که فرزندان آنها در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند در مقابل کاخ دادگستری تجمع کردند.

روز یکشنبه ۷ مهر ماه ده ها نفر از خانواده های زندانیان عقیدتی اهل تسنن که فرزندان آنها از روز چهارشنبه در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برند در مقابل کاخ دادگستری در نزدیکی بازار تهران تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار لغو حکم اعدام و بازگرداندن عزیزانشان و آزادی بدون قید و شرط آنها شدند. تا لحظه تنظیم این خبر هیچکدام از مسئولین ولی فقیه که در دادگستری مشغول پرونده سازی علیه مردم ایران هستند نزد اعتراض کنندگان جهت پاسخگویی نیامده اند . اما خانواده اعلام کردند تا زمانی که به خواسته هایشان نرسند و عزیزان خود را نجات ندهند به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

در بین خانواده هایی که در مقابل کاخ دادگستری تجمع کرده اند مادران و پدران سالخورده و حتی کودکان می باشند . کودک یکی از زندانیان عقیدتی که در انتظار اجرای حکم اعدام است در میان تجمع کنندگان می باشد.

کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند به ياري اين خانواده ها بشتابند.


کميته بين المللي عليه اعدام
٣۰ سپتامبر ۲۰۱٣


سه شنبه، 9 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-01 ساعت 02:10
خبر بعدی : کاریکاتور بسیجی که به سمت روحانی کفش پرتاب کرد
خبر قبلی : خطر جدی اعتياد در كمين دانش‌آموزان كشور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -