اتهام نژادپرستی به مردم ايران توسط يک سايت حکومتی

به گزارش بي باك ،یک سایت داخلی در مقاله اي با عنوان "مرثيه اي برا ايرانيان" ملت ايران را متهم به نژاد پرستي كرد.

سايت الف نوشت "قوم بي‌پناه افغانستان هزاره كه از يكسو بيشترين نزديكي زباني و مذهبي را با ايرانيان دارند و از سوي ديگر در خود افغانستان هم بيشترين تبعيض مذهبي و نژادي را تحمل مي‌كنند در خود ايران هم مورد حداكثر نامهرباني بوده‌اند زيرا هر وقت قرار بر شناسايي و اخراج افغانها بوده، آنها را به سادگي شناخته و دستگير كرده‌ايم و معمولا چهره‌شان را به تمسخر گرفته‌ايم. اين يكي ديگر، واقعاً ‌براي يك ملت مسلمان شرم‌آور است."

اين سايت از مسئولين به اين علت كه به افاغنه مقيم ايران تابعيت نمي دهند انتقاد كرد و گفت"چه بايد گفت در مورد فرزندان آنان كه در ايران به دنيا آمده‌اند و ۳۰ سال است اينجا زندگي كرده‌اند اما نمي‌توانند تابعيت ايراني كسب كنند."

اين سايت حتي دليل گراني هاي اخير را اخراج افاغنه دانست و نوشت"هروقت يك موج اخراج افغانها از ايران صورت ميگيرد، پشت سرش موج گراني ميوه و محصولات كشاورزي مي آيد."

اين رسانه داخلي در نهايت مردم ايران را متهم به نژاد پرستي كرده و عنوان مي كند"... اما عمده آنها ناشي از فرهنگ و برخورد مردم ماست و شرم داريم بگوييم كه هنوز در قرن بيست ويكم، يك ملت با سابقه تاريخي چند هزار ساله، نگاه نژادپرستانه دارد و قوميت خود را از همسايگان افغاني وعرب و ... بالاتر مي‌بيند."

اين نوع نگاه يكجانبه به ملت ايران و اتهام نژادپرستي به ملت متمدن ايران كه همواره در حوادث طبيعي و جنگ در كشورهاي ديگر از جمله افغانستان و كشورهاي عربي بيشترين كمك هاي مردمي و بشر دوستانه را داشته بسيار عجيب و غير منطقي است.

اين سايت حتي جرم هايي كه مهاجرين افغاني در ايران را انجام مي دهند را متوجه دستگاه قضائي كشور كرد و نوشت"عمده اين موارد ناشي از مشكلات و محدوديتهاي قانوني ما بوده؟ مثلاً‌ وقتي كارگر مهاجر به بانك دسترسي ندارد بايد پولش را به شخص بسپارد و طبعاً اين موضوع زمينه اختلاف مي شود. وقتي هم كه پاسگاه و دادگاه جوابگوي او نباشد چاره‌اي جز درگيري باقي نخواهد ماند."

كشور ايرن به اذعان مهاجراني كه در آن سكونت دارند يكي از امن ترين كشوره است و ملت ايرا ن حامي مظلومان بوده و در شرايطي كه كشور ايران در جنگ تحميلي به سر مي برد همواره مهاجران افغان را پناه مي داد.

ملت ايران كه همواره در راهپيمايي ها در مناسبت هاي مختلف نداي حمايت از مظلومان جهان را سر داده با چه هدفي اماج چنين تهمت هايي قرار مي گيرد؟


دوشنبه، 8 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-30 ساعت 01:09
خبر بعدی : وزارت ارشاد «افق نو» را پيش از طلوع خاموش كرد
خبر قبلی : پاسداران: ما به آمریکا به عنوان یک دشمن نگاه می ‌کنیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -