باند ولایت: ورژنی جدید از دستکش مخملی اوباما

مبادا پالس‌های مکارانه یانکی‌ها، ذوق‌زده‌مان کند!
ورژنی جدید از دستکش مخملی اوباما!

ساده انگارانه خواهد بود اگر تصور کنیم، سخنان ظاهراً امیدوارکننده اوباما، کاملاً صحیح و صادق بوده و هیچ غل و غشی در رویکرد آنان با جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد؛ چراکه اتخاذ ژست آشتی‌جویانه از سوی مستکبرین غربی به جهت استحمار دیگر ملل، مسبوق به سابقه است!

"صراط نیوز" - «دموكرات‌ها با پنبه سر مي‌برند و جمهوري‌خواهان با شمشير، ولي هر دو بالاخره سر مي‌برند!» جمله‌ای را شاید بارها و بارها از زبان مفسران و تحلیلگران ایرانی در هنگامه تعویض پرزیدنت یا همان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شنیده باشید.

این عبارت اگرچه تکراری‌ست اما بخوبی پرده از ماهیت "سگ زرد برادر شغال بودن" احزاب و سیاستمدارن آمریکایی برمی‌دارد.
در شرایط حاضر؛ با توجه به روی کار بودن دموکرات ها و سکانداری باراک اوباما؛ هم اکنون زمانه با پنبه سر بریدن فرا رسیده است!

سخنان اخیر اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل را می توان بعنوان مصداق تام و تمام مدعای فوق بشمار آورد؛ آنجائیکه اظهار داشته شد: «ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم و به حق مردم ایران برای دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای احترام می‌گذاریم. رهبر عالی ایران علیه بمب اتم فتوا داده است و روحانی تأکید کرده است که ایران بمب اتم تولید نخواهد کرد. مایه دلگرمی ماست که رئیس‌جمهور روحانی تصمیم گرفته رویکردی میانه‌رو اتخاذ کند. من به جان کری، وزیر خارجه آمریکا دستور می‌دهم که با قدرت‌های اروپایی در جهت یافتن یک راه‌حل برای ایران همکاری کند.»!!!

این اظهارات درحالی عنوان می گردد که پیشتر از این و در طی سالیان گذشته، معظم له بارها و بارها بر حرمت ساخت سلاح هسته ای تأکید داشته اند. مضاف بر اینکه نه تنها دکتر روحانی، بلکه سایر رؤسای جمهور اسلامی ایران از سید محمد خاتمی گرفته تا محمود احمدی نژاد، همه و همه بر عدم تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتمی تأکید داشته و تضمین داده اند.

فی الحال گویا جناب پرزیدنت اوباما دچار آلزایمر مزمن شده اند که موارد یاد شده را برای اولین بار به زبان آورده و از این مواضع و رویکرد ابراز دلگرمی می کنند!

در چنین شرایطی باید گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا خود را به ندانم کاری زده و اظهار فراموشی می کند اما مردم مسلمان و انقلابی ایران، هیچگاه خباثت ها و خیانت ها و جنایات ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی را از یاد نخواهند برد.

این آمریکا همان آمریکائیست که امام خمینی(ره) آنرا «شیطان بزرگ» نامیدند و فرمودند: «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.»

این شیطان بزرگ همان جنایتکاری‌ست که 290 مسافر هواپیمای ایرانی را بر فراز خلیج فارس قتل عام نمود و از فرمانده عامل و صد البته قاتل این فاجعه بزرگ تقدیر کرد و بدو مدال افتخار اعطا نمود!

این اوباما همان اوبامایی‌ست که رهبر معظم انقلاب چهار سال پیش در پاسخ به دراز کردن دست دوستی‌ وی با ملت ایران، چنین فرمودند: «اگر دستى دراز شده باشد كه يك دستكش مخمل رويش باشد، اما زيرش يك دست چدنى باشد، اين هيچ معناى خوبى ندارد. عيد را به ملت ايران تبريك ميگويند، اما در همان تبريك، ملت ايران را به طرفدارى از تروريسم، دنبال سلاح هسته‌اى رفتن و از اين قبيل چيزها متهم مي‌كنند!»

در چنین شرایطی جای تأسف بسیار دارد که برخی افراد، جریانات و البته رسانه های منتسب به آنها، با مویز سخنان اوباما، گرمیشان شده و بشکلی تصریحی و پیش‌دستانه در فوریت از سرگیری روابط با آمریکا سخن می گویند!

ساده انگارانه خواهد بود اگر تصور کنیم، سخنان ظاهراً امیدوارکننده اوباما و اشتیاق زایدالوصف مقامات آمریکایی در مواجهه با همتایان ایرانی خویش، کاملاً صحیح و صادق بوده و هیچ غل و غش و غرضی در رویکرد آنان با جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد؛ چراکه اتخاذ شگرد آشتی‌جویانه و ژست صلح‌طلبانه از سوی مستکبرین غربی به جهت استحمار و استثمار دیگر ملل، مسبوق به سابقه است!

شهید بزرگوار مرتضی‌مطهری(رحمة‌الله‌علیه) در صفحه40 از مجلد «آینده انقلاب اسلامی ایران»؛ به زیبایی پرده از سابقه تاریخی استحمار ملت ها توسط استعمارگران برمی دارد و می نویسد: «ملكه یا پادشاه انگلستان در چند سال پیش در سفری كه به هندوستان رفته بود وقتی كه می خواست به تماشای یك بتخانه برود، مردم وقتی می خواستند داخل صحن آن بتخانه شوند كفشهایشان را می كَندند، او هنوز به صحن نرسیده كفشهایش را به احترام كَند و بعد، از همه ی آن بت پرستها مؤدب تر در مقابل بتها ایستاد. یك عده هم گفتند ببینید! ملت روشنفكر چقدر به عقاید مردم احترام می گزارد! نمی‌دانند كه این نیرنگ استعمار است.»

فی الحال، قیاس این اقدام ملکه انگلستان با تعاریف، تمجیدها و اظهارات امیدوارکننده باراک اوباما درباره ایران، چندان بیراه و مع الفارق نیست؛ چه آنکه بسیارند کوته‌اندیشانی که با تفسیر به رأی این سخنان و امید بستن بدان، در زمین دشمن بازی کرده و فرش قرمز برای یانکی‌ها پهن می کنند!

کوتاه سخن اینکه، انقلاب اسلامی ما، نه برای تحکیم روابط دوجانبه با ایالات متحده، بلکه برای تحقق شعار "نه شرقی؛ نه غربی" به وقوع پیوست. با این وجود شایسته نیست تا با فراموشی آرمان ها و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدینه فاضله خویش را فقط و فقط در از سر گیری روابط با آمریکا جستجو کرده و تنها راه حل خروج کشور از مشکلات را منوط بر بهبود روابط و سازش با مستکبرین غربی بدانیم!

شنبه، 6 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-28 ساعت 23:09
خبر بعدی : امام جمعه قم: جنگ با دشمنان اسلام پايان نيافته است
خبر قبلی : سی ان ان: لنگه کفش و تخم مرغ برای روحانی در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -