جیغ بنفش نماینده دولت روحانی در آژانس اتمی

بی بی سی فارسی: شامگاه گذشته، وبسایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه نمایندگان جمهوری اسلامی را تحت عنوان "مکاتبه مورخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳ دریافتی از نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران به آژانس در مورد گزارش مدیرکل پیرامون اجرای پادمان در ایران" منتشر کرد.

این بیانیه بیست صفحه‌ای همراه با نامه‌ای در اختیار دبیرخانه آژانس قرار گرفته بود و ظاهرا به درخواست نمایندگی جمهوری اسلامی، در قسمت "بخشنامه‌ها جهت اطلاع"وبسایت این نهاد منتشر شده است.

برخی رسانه‌ها، "لحن تند" این بیانیه به خصوص در مورد یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس را با آنچه که "نرمش" از سوی حکومت ایران خوانده شده مقایسه کرده و به خصوص یادآور شده‌اند که انتشار این سند به درخواست نمایندگان جمهوری اسلامی و همزمان با آماده شدن وزیر خارجه جمهوری اسلامی برای ملاقات با وزیران خارجه گروه ۱+۵ صورت گرفت.

آقای آمانو در گزارش خود به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز ۲۶ ماه اوت، بار دیگر نسبت به فقدان شفافیت در اطلاع‌رسانی از سوی ایران در زمینه احتمال ارتباط فعالیت‌های هسته‌ای با اهداف نظامی ابراز نگرانی کرده و از جمهوری اسلامی خواسته بود تا برای پایان دادن به "نگرانی جامعه جهانی" در مورد فعالیت‌های اتمی خود، با این نهاد همکاری کند.

نمایندگی جمهوری اسلامی در بیانیه خود، گزارش آقای آمانو را مردود دانسته و گفته است که این گزارش حاوی "ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه برنامه‌های هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی است" و نحوه برخورد مدیرکل با این موضوع را "غیرحرفه‌ای، غیرمنصفانه، غیرقانونی و سیاسی" توصیف کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی در بیانیه خود، مدیرکل آژانس را متهم کرده است که در نتیجه‌گیری خود، "به اطلاعات مجعول، ساختگی و دروغ سازمان های اطلاعاتی غربی و منابعی اتکاکرده است که آشکارا موضعی خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند."

آدينه، 5 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-27 ساعت 23:09
خبر بعدی : تماس تلفنی؛ روحانی درخواست گفتگو کرده بود
خبر قبلی : عرضه مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -