بحران اتمی؛ آمریکا قصد ندارد به روحانی امتیاز دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از برگزاری دور بعدی مذاکرات گروه 1+5 و رژیم تهران در روزهای 15 و 16 اکتبر آینده در شهر ژنو خبر داد.

کاترین اشتون گفت، وزیران امور خارجه گروه 1+5 که در این مذاکرات شرکت داشتند از رژیم تهران خواستند که پیش از گفت‌وگوهای ماه آینده، به پیشنهاد‌های آن ها پاسخ دهد.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در حاشیه نشست امروز دیداری کوتاه دوجانبه هم با محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم تهران داشته است.

جان کری از تغییر لحن نمایندگان رژیم تهران در این مذاکرات خبر داد، اما گفت مهم این است که این تغییر و نتایج این نشست به اقدامات عملی منجر شود.

وزیر خارجه آمریکا به علاوه گفت مشخص است که تنها با یک نشست نمی‌توان به نتیجه رسید و هنوز باید کارهای زیادی برای دستیابی به یک توافق احتمالی صورت پذیرد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه رژیم تهران نیز بعد از نشست با گروه 1+5 گفته که دیدار کوتاهی در حاشیه این نشست با مقامات آمریکایی داشته و خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا شده است.

کارشناسان معتقدند اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد که دولت اوباما به رویکرد متفاوت تیم روحانی - ظریف واکنش محتاطانه‌ای نشان داده و قصد ندارد به رژیم تهران امتیاز دهد مگر آنکه جمهوری اسلامی اقدامی واقعی انجام دهد که نشانگر تغییر رویه در برنامه هسته‌ایش باشد.

به نظر این تحلیلگران در حالیکه حسن روحانی در نیویورک در پی آن است که تحریم‌های فلج‌کننده علیه جمهوری اسلامی لغو یا سبکتر شوند، اما آمریکا سعی می کند فشار را بر رژیم تهران همچنان حفظ کند.

آدينه، 5 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-27 ساعت 04:09
خبر بعدی : وزیر خارجه آمریکا با قذافی هم دیدار کرده بود + فیلم
خبر قبلی : در چند و چون ارزيابی «فرصت» ها - اسماعيل نوری علا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -