امام جمعه رژیم: رای مردم مشروعیت ‌ساز نیست

دیگربان: کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید رای مردم در نظامی اسلامی «مشروعیت‌ساز» نیست و «بزرگ‌ترین ظلم به اسلام این است که آن را غیرسیاسی بدانیم.»

به گزارش خبرگزاری «نسیم» آقای صدیقی روز پنجشنبه (چهارم مهر) در همایش «پاسداران تشیع» که در نیشابور برگزار شد٬ گفته رای مردم تنها «زمینه‌ساز» است.

وی اظهار کرده که «اگر تمام دنیا از یزید هم حمایت می‌کرد باز هم حق با امام حسین (ع) بود و امثال این امر در حال حاضر نیز جریان دارد.»

بسیاری از روحانیون حاکم بر ایران همچون کاظم صدیقی معتقدند رای و نظر مردم تنها در «مقبولیت» حاکم در حکومت اسلامی نقش دارد.

محمدتقی مصباح یزدی٬ رئیس موسسه «امام خمینی» نیز از جمله روحانیون محافظه‌کاری است که سال‌هاست این عقیده را دنبال٬ آموزش و ترویج می‌کند.

۱۱ شهریور سال گذشته نیز علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه گفته بود اعتقاد به «مشروعیت» حکومت دینی براساس رای مردم یک «انحراف» است.

علی خامنه‌ای و این دسته از روحانیون دروس علوم انسانی ارائه شده در دانشگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیک در مشروعیت نظام اسلامی و ولایت فقیه می‌دانند.

کاظم صدیقی نیز در این‌باره گفته که «دانشگاه‌های ما مواد درسی خود را از غرب گرفته‌اند لذا باید تلاش کنیم دانشگاه‌ها را به معنی واقعی اسلامی کنیم.»

وی افزوده است: «دروس سیاسی دانشگاه‌ها اعتقادات لیبرال دموکراسی را به جوانان ما آموزش می‌دهند که با اسلام مخالف است.»

پنجشنبه، 4 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-26 ساعت 12:09
خبر بعدی : قیمت سوخت در سودان؛ اعتراضها به خشونت کشیده شد
خبر قبلی : پاسدار نقدی: آمریکایی‌ها برای مذاکره التماس میکنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -