همدست رژیم ملاها در منطقه اوباما را دروغگو خواند

به گزارش فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تیلی سور» ونزوئلا تاکید کرد: سخنرانی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را مملو از دروغ و ادعا خواند و گفت: سیاست واشنگتن تغییری نکرده است و این یعنی اینکه احتمال حمله به سوریه همچنان وجود دارد.

وی افزود: در اغلب اظهارات مقامات مسئول آمریکایی در نهادهای مختلف این کشور، کمترین صداقتی دیده نمی‌شود. سیاست واشنگتن در قبال سوریه از همان آغاز بحران بر اساس دروغ بنا نهاده شد و با طرح موضوع سلاح شیمیایی در سوریه دغل‌بازی آنها به اوج رسید. این دولت هیچ ادله‌ای برای اثبات این ادعا ارائه نمی‌کند. سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل نیز مانند سخنرانی‌های گذشته آن، مملو از ادعا و مبتنی بر دورویی و دروغ بود.

بند هفت منشور سازمان ملل ما را نگران نمی‌کند

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه تاکید کرد: سخن گفتن از بند هفت منشور سازمان ملل، ما را در سوریه نگران نمی‌کند زیرا سوریه به تمام توافقنامه‌های امضاشده پایبند است..از سوی دیگر در شورای امنیت نیز توازن وجود دارد که این مسئله دیگر مانند گذشته به آمریکا اجازه نمی دهد از این شورا به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خاصش استفاده کند.

احتمال تجاوز به سوریه همواره وجود دارد

وی در ادامه به سیاست‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: این کشور از یک تجاوز به تجاوز دیگر می‌رود.سیاست کنونی آمریکا نیز تغییر نکرده است..این یعنی اینکه احتمالات تجاوز به سوریه همچنان وجود دارد..یک بار این بهانه، [استفاده از سلاح] شیمیایی است..و هر بار بهانه‌های جدید مطرح می‌شود لذا باید ما همواره به این احتمال تجاوز توجه داشته باشیم.

اسد تاکید کرد: اقدامات آمریکا طی این سالها قطعا به ضرر منافع آن تمام می‌شود..آمریکا یک کشور بزرگ و ابرقدرت است که می‌تواند با احترام متقابل و روابط خوب به جای تروریسم، رعب آفرینی و نابودی دیگر، منافع خود را تامین کند. سوریه کشوری مستقل است و نمی‌توان تصور کرد که آمریکا برای ملت آن تعیین و تکلیف کند که چه کسی در قدرت بماند و چه کسی برد..این مسئله مربوط به خواسته‌ و اراده ملت سوریه است...حتی کشورهای دوست نیز هیچ نقشی در این مسئله ندارند.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: من می‌گویم بهتر است ایالات متحده مشکلات جهان را حل نکند زیرا در هرجایی می‌خواهد کاری کند تا اوضاع در منطقه را از بد به بدتر تبدیل کند. ما از آمریکا می‌خواهیم که در امور کشورهای جهان دخالت نکند.


تاکید بر موضع رژیم ایران در قبال بحران سوریه

اسد تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی در قبال بحران سوریه کاملا واقعی و منطقی است زیرا این کشور به خوبی از آنچه که در سوریه روی می‌دهد آگاه است. ضمن اینکه اگر آتشی در سوریه شعله ور شود به کشورهای همسایه و سپس کشورهای دورتر نیز منتقل خواهد شد.

پنجشنبه، 4 مهر ماه 1392، 10:39 صبح برابر با 2013-09-26 ساعت 11:09
خبر بعدی : یکی از دوستان ملاها سفرش به نیویورک را لغو کرد
خبر قبلی : آمريكا: اقدامات حزب الله علیه منافع ملی لبنان است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -