انجام پرواز بدون خلبان جنگنده اف-16

نیروی هوایی آمریکا و شرکت بوئینگ اعلام کردند نخستین پرواز آزمایشی بدون خلبان جنگنده اف- 16 با موفقیت انجام شده است. به این ترتیب به نظر می رسد از این پس امکان انجام عملیات های معمول این جنگنده شامل پرواز با سرعت مافوق صوت، فرود و عملکردهای معمول، بدون حضور خلبان میسر شده است.

به گزارش راشا تودی، شرکت بوئینگ اعلام کرد نسخه اصلاح شده جنگنده فالکن اف-16 قادر خواهد بود برای اهداف آموزشی در نیروی هوایی به کار گرفته شود. نخستین پرواز آزمایشی بدون خلبان این جنگنده، در پایگاه هوایی تایدال در فلوریدای آمریکا انجام شد. دو نفر از خلبان های نیروی هوایی آمریکا از راه دور کنترل این جنگنده را بر عهده داشتند.

در این پرواز آزمایشی، جنگنده اف 16 بدون خلبان با سرعت مافوق صوت از فراز خلیج مکزیک گذشت و پس از انجام چند مانور معمول، با موفقیت فرود آمد.

سرهنگ رایان اینمان فرمانده اسکادران 82 اهداف هوایی آمریکا گفت: "قدری متفاوت است وقتی می بینید که در این جنگنده هیچ خلبانی ننشسته است. اما به هر حال این پرواز آزمایشی به طرز بسیار کاملی انجام شد."

نیروی هوایی آمریکا تاکید کرده است که این نسخه اصلاح شده از جنگنده اف-16 فقط برای تمارین آموزشی و زمانی که خلبان ها مشغول تعلیم در موقعیت های شبیه سازی شده هستند، استفاده خواهد شد. امکان حضور خلبان در این جنگنده کماکان حفظ شده و برای مواقعی که ضروری است جنگنده نابود شود، یک بمب نیز در آن تعبیه شده است.

چهارشنبه، 3 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-25 ساعت 14:09
خبر بعدی : کانادا: قصد از سرگیری روابط با رژیم تهران را نداریم
خبر قبلی : وزیر احمدی نژاد، مشاور وزیر روحانی شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -