چرا 6 قاضی دادگستری رژیم برکنار شدند؟

معاون اول قوه قضاييه گفت: 6 قاضي برکنار شده از قضاوت ارتباطي با پرونده‌هاي قضايي معروف نداشتند.

شریان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدابراهيم رئيسي" که صبح امروز در مراسم تحليف کار آموزان قضايي تهران و تبريز حضور داشت در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت.

معاون اول قوه قضاييه در مورد آخرين وضعيت پرونده شرکت‌هاي هرمي اظهارداشت: پرونده هاي مذکور در دست بررسي هستند که نتيجه آنها از سوي سخنگوي دستگاه قضا اعلام خواهد شد.

وي در مورد جزئيات برکناري 6 قاضي دادگستري از قضاوت، تصريح کرد: پس از شکل گيري دادسراي عالي انتظامي قضات، فرصت براي نظارت ويژه بر تخلفات قضات مهيا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي ادامه داد:‌ بخشي از حوزه فعاليتي اين دادگاه ويژه، حفاظت بر اطلاعات قضايي است و در صورتي که مطابق قانون گزارشي از تخلفات قضات به اين مجموعه ارجاع شود، پيگيري و حکم صادر مي‌شود.

اين مقام ارشد قضايي افزود: پس از صدور حکم، متهمان فرصت اعتراض دارند و در نهايت حکم نهايي از سوي رئيس دستگاه قضا صادر مي‌شود.

معاون اول قوه قضاييه در مورد حکم اين 6 قاضي برکنار شده تصريح کرد: پرونده قضات برکنار شده ارتباطي با پرونده‌هاي معروف اخير نداشت بلکه تخلفات ديگري در پرونده آنها به ثبت رسيده بود که پس از بررسي ويژه اين 6 قاضي از منصب قضاوت برکنار شدند.

وي همچنین درباره پرونده مواد شوینده که منجر به مرگ چند نفر شده بود نیز گفت: در مورد پرونده مواد شوینده هم راهکار قانونی برای رسیدگی به آن وجود دارد.

معاون اول دستگاه قضا خاطرنشان کرد: در مسایلی که مربوط به زندگی مردم می‌شود دستگاه انتظامی نقش اساسی دارند و باید به این موضوع رسیدگی کنند و به خصوص در پرونده‌هایی که با سلامت مردم ارتباط دارد.

چهارشنبه، 3 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-25 ساعت 14:09
خبر بعدی : محیط‌زیست دیگر تحمل آزمون و خطا را ندارد
خبر قبلی : اپرای عروسکی «سعدی» به تاریخ پیوست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -