دفاع از سوریه وظیفه ذاتی امت اسلامی است

رییس سازمان بسیج طلاب تهران وظیفه ذاتی امت اسلام را دفاع از تمامیت اسلام و مسلمانان دانست و با اشاره به این‌که سوریه یک کشور اسلامی است، گفت: یکی از اجزاء فلسفه دفاع این است که اگر در جایی به مسلمانان حمله شود، همه مسلمانان مسؤولیت دارند و نمی توانند بی تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام امیرحسین شاهانی، رییس سازمان بسیج طلاب تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان لزوم دفاع امت اسلامی از سوریه که امروز از آن به‌عنوان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی یاد می شود، پرداخت.

وی وظیفه ذاتی امت اسلام را دفاع از تمامیت اسلام و مسلمانان دانست و با اشاره به این‌که سوریه یک کشور اسلامی است، افزود: یکی از اجزاء فلسفه دفاع این است که اگر در جایی به مسلمانان حمله شود، همه مسلمانان مسؤولیت دارند و نمی توانند بی تفاوت باشند.

رییس سازمان بسیج طلاب تهران بزرگ در ادامه به تحلیل رفتار متناقض آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشر پرداخت و با بیان این‌که آمریکایی‌ها همواره در حمایت از دمکراسی در نقاط مختلف دنیا عملکرد دوگانه ای داشته اند، گفت: آمریکا از طرفی شعار حمایت از حقوق بشر سر می‌دهد و به بهانه حمله شیمیایی 21 اوت می‌خواست جنگی را راه‌اندازی کند، درحالی‌که قطعا همه می‌دانند که این آمریکایی‌ها بودند که در زمان جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی، نسبت به کاربرد سلاح شیمیابی بطورکامل بی‌‌تفاوت بودند و عملا از صدام حمایت می کردند.

حجت‌الاسلام شاهانی با اشاره به این‌که ما در زمان جنگ این رفتار متناقض را می‌دیدیم و امروز هم این رفتار وجود دارد، آمریکا را منشإ شرارت و ناامنی دانست و اظهار داشت: آنها دروغ می‌گویند که طرفدار حقوق بشر و صلح هستند؛ در هرکجای جهان که حضور پیدا کردند، نه تنها امنیتی را در پی نداشته بلکه با حضور خود ناامنی را در آنجا مستقر کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به ظاهر از حقوق بشر طرفداری می‌کنند اما خودشان همیشه از رژیم صهیونیستی که بزرگترین حکومت جعلی تاریخ و یک تروریسم دولتی است حمایت می‌کنند که این حمایت‌ها هیچگونه توجیهی ندارد.

رییس سازمان بسیج طلاب تهران بزرگ به تشکیل ائتلاف‌های ضدجنگ در بسیاری از کشورها و همچنین استقبال مردم کشورهای مختلف از جان کری با سردادن شعارهای ضد آمریکایی اشاره کرد و تأکید کرد: باتوجه به عملکرد آمریکایی‌ها، امروز رفتار متناقض آمریکا در دفاع از حقوق بشر برای همه مردم دنیا روشن می‌شود.

چهارشنبه، 3 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-25 ساعت 03:09
خبر بعدی : دانشگاه احمدی نژاد فاقد اساسنامه است
خبر قبلی : نگاه امام جنگ را به گنج تبدیل کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -