اوباما 45 بار از دو رژیم شرور منطقه نام برد

باراک اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل نام رژیم ایران را بیشتر از نام هر حکومت دیگری به کار برد.

رئیس جمهور آمریکا 25 بار در سخنرانی خود از رژیم ایران نام برد.

رژیم شرور سوریه دومین حکومتی بود که اوباما 20 بار نام آن را به کار برد.


رژیم ملاها دوست نیست که بتوان به آن اعتماد کرد

تعدادی از سناتورهای آمريکايی پیش تر به اوباما هشدار داده بودند که رژیم ملاها دوست نیست که بتوان به آن اعتماد کرد و از این رو تحريمهای فلج کننده عليه آنها بايد ادامه يابد.

همزمان با سفر آخوند روحانی به نيويورک، دو سناتور آمريکايی در نامه ای به باراک اوباما خواستار جلوگيری از دستيابی رژيم تهران به سلاح اتمی شدند.

سناتور رابرت منندز رئيس کميته روابط خارجی سنا و سناتور ليندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمريکا در نامه خود خواستار اتخاذ موضعی قاطع عليه رژيم تهران شدند و از اوباما خواستند به اقدامات عملی رژيم تهران توجه کند نه ژستهای آن.

در اين نامه آمده است، رژيم تهران دوستی نيست که حرفش به عنوان يک قول و پيمان محسوب شود.

از سوی دیگر سناتور جان مک کين و سناتور چاک شومر طی نامه ای به باراک اوباما از وی خواستند تأکيد کند آمريکا مجهز شدن رژيم تهران به سلاح اتمی را نمی پذيرد و تحريمهای فلج کننده عليه اين رژيم ادامه خواهد يافت.

اين سناتورها در نامه خود نوشتند، گفتگوها با رژیم تهران نمی تواند صرفا تاکتيکی برای وقت کشی باشد و در عين حال غنی سازی اورانيوم هم ادامه پيدا کند. لغو هر گونه تحريم بايد مشروط به توقف برنامه اتمی رژيم تهران باشد. و برعکس ادامه يا گسترش فعاليتهای اتمی آنها تنها به تحريمهای بيشتری از طرف آمريکا و دوستان و متحدان ما منجر خواهد شد.

سه شنبه، 2 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-24 ساعت 20:09
خبر بعدی : فرانسه: حرف کافی نیست؛ اقدام عملی لازم است
خبر قبلی : زلزله مهیب پاکستان جنوب شرق ایران را لرزاند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -