با تعطیل کردن فرودو، غرب عقب نشینی نخواهد کرد

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت گاها نرمش منفعلانه ای وجود دارد که اصلا مورد پذیرش نیست و مقام معظم رهبری با طرح بحث "نرمش قهرمانانه"می خواهند به نوعی این مسئله را برای دولت و دیپلماسی ایران مشخص کنند

احمد آریایی نژاد درگفتگو با خبرنگار هم اندیشی گفت: معنای نرمش قهرمانانه این است نرمش از موضع قدرت باشد و نه از موضع ضعف.

وی بابیان اینکه فرد شکست خورده و فرد قهرمان هر دو شرایط خاص خودشان را دارند گفت:هر دو طرف می توانند از خود نرمش نشان دهند اما این دو نرمش ، دو نوع متفاوت از یک رفتار است .

آریایی نژاد در تشریح نرمش قهرمانانه ادامه داد: فرد قدرتمند می تواند هر وقت طرف مقابل بد مستی کرد از موضع ازخود برگرد اما طرف ضعیف به خاطر موضع ضعیفش نمی تواند از موضع خود برگردد.

وی با بیان اینکه مقاومت همچنان به عنوان اصل مهم در استراتژی انقلاب اسلامی به شمار می رود گفت: اصل ماجرا هیچ تغییری نکرده است وملت ما همچنان در مسیر مقاومت قدم بر می داردواسلام هم به این راه توصیه می کند وباتوجه به دِینی که نسبت به امام و شهدا داریم قطعا نمی توانیم در حق آنها خیانت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گاها نرمش منفعلانه ای وجود دارد که اصلا مورد پذیرش نیست و مقام معظم رهبری با طرح بحث "نرمش قهرمانانه"می خواهند به نوعی این مسئله را برای دولت و دیپلماسی ایران مشخص کنند که ما از مواضع اصولی و حق خودنباید بگذریم ، منتها ادبیات صحبت ممکن است تغییر کند.

وی ادامه داد: درصورت عقب نشینی ازحقوق مسلم مردم ایران خصوصا دربحث هسته ای ، ملت هیچگاه از عوامل آن نخواهد گذشت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه ذات اعتقادات ایران و آمریکا نشان می دهد این دو طرف هیچگاه به هم نزدیک نخواهند شدافزود: دنیای استکبار همچون عقربی است که همیشه باید مراقب نیش زدن او باشیم.

آریایی نژاد اضافه کرد: بعید است در صورت گفتگو بین دوطرف نتایج خاصی را شاهد باشیم ولی به خاطر اینکه آمریکا احساس می کند ادامه روند تقابلی نمی تواند نتیجه داشته باشد و درمسائل منطقه خصوصا سوریه اثر گذار باشد ممکن است ازخود نرمش نشان دهد که درآن صورت ما نیز با توجه به حفظ منافع ملی باید مواضع خود را بیان کنیم .

وی خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم با تعطیل کردن سایت هسته ای با توقف غنی سازی آنها از مواضع سلطه جویانه خودعقب نشینی می کنند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه به جز رژیم اشغالگرقدس هرکشور دیگری میتواند با ایران رابطه داشته باشد افزود: هر وقت آمریکا از مواضع خصمانه اش به هر مقدار عقب نشینی کند ما هم حاضریم درجهت منافع ایران متقابلا ارتباط برقرار کنیم وحاضریم در بازی برد – برد به شرط اینکه به اصول ما خدشه ای وارد نشود حاضر شویم.

وی با بیان اینکه باید منتظر اقدام عملی دو طرف باشیم افزود: مهم این است که نباید از موضع ضعف و انفغال وارد صحبتها شویم واساسا انجام یا عدم انجام ملاقات جزء مسائل فرعی است و آنچه مهم است پیروی از منویات رهبری در حوزه دیپلماسی خارجی است.

وی در پایان تاکید کرد: دولت نباید تنها خودش را منتخب ملت بداند چراکه نمایندگان مجلس هم منتخب مردم هستندوتنها از طریق تعامل می توانند درجهت حل مسائل مردم گام بردارند.

دوشنبه، 1 مهر ماه 1392 برابر با 2013-09-23 ساعت 12:09
خبر بعدی : صالحی: احداث یک چرنوبیل دیگر با کمک روسها
خبر قبلی : سپاه با کسی که در زمین دشمن بازی کند برخورد می‌کند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -