روحانی: غنی سازی حق ماست/پیش شرط نمی پذیریم

حسن روحانی روز يکشنبه گفت جمهوری اسلامی حاضر است به شرط آنکه پيش شرطی برای مذاکره وجود نداشته باشد و مذاکرات به گفته وی "از موضع برابر و احترام متقابل باشد"، با غرب مذاکره کند .

به گزارش فارس، روحانی در مراسم ساليانه رژه نيروهای مسلح به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ايران و عراق گفت : در اين مذاکرات همه حقوق ملت ايران از جمله حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی در خاک ايران و در چارچوب قوانين بين‌المللی بايد پذيرفته شود .

روحانی قرار است اين هفته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.


پاسداران: هیچ نرمشی در حقوق هسته‌ای نداریم

پاسخ‌مان به تهدیدات پشیمان‌کننده خواهد بود

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص پاسخ پیشمان‌کننده به هرگونه تهدید، گفت:‌ این پاسخ ترکیبی از ابتکار عمل، تدبیر و کاربرد قدرتی است که ما انباشته‌ایم و این قدرت برای ارعاب و انصراف دشمن از هرگونه نیت بدخواهانه تولید شده که میزان آن بسیار بیشتر از قدرتی است که در صورت جنگ با آن روبه‌رو خواهند شد.

سردار سلامی ادامه داد: مثلاً اگر ما هزار موشک در جنگ بخواهیم شلیک کنیم، قطعاً ده‌ها هزار موشک انباشته کرده‌ایم و هیچ‌کس نمی‌تواند انتهای این قدرت را اندازه‌گیری کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که ما خود را در معرض یک موقعیت واقعی می‌بینیم، نمی‌توانیم ادعای واهی داشته و یا آمار مجازی دهیم بلکه باید حقیقی صحبت کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص توان سپاه در عرصه دریایی نیز توضیح داد: ما قدرت ویژه‌ای داریم که می‌توانیم در یک جغرافیای وسیع مانند خلیج فارس با استفاده از یکی از اجزای قدرت‌مان تمام شناورها را متوقف و منطقه را به یک پارکینگ شناورها تبدیل کنیم.

وی افزود: هر اندازه این شناورها بزرگ‌تر و عظیم‌الجثه‌تر باشند، بیشتر در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند؛ چرا که موشک‌های ساحل به دریا و دریا به دریای سپاه می‌تواند این ناوها بزرگ را به راحتی شکار کند.

«هر چه اندازه ناوها بزرگ‌تر باشد، رادارهای ما بهتر آنها را کشف می‌کنند و موشک‌های بالستیک ضدشناور ما نیز با دقتی نزدیک به صفر می‌توانند به آنها اصابت و این ناوها را منهدم کنند».

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن به دلیل نگاه مادی به دنبال زندگی است و از روحیه فداکاری و شهادت‌طلبی بی‌بهره است، اظهار داشت: همین موضوع به سرعت موازنه را از سطح استاتیک که به نفع دشمن است به سطح دینامیک که به نفع ماست، تغییر می‌دهد.

سردار سلامی همچنین در تبیین مفهوم «نرمش قهرمانانه» که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرماندهان سپاه بود، گفت: نرمش قهرمانانه یک مفهوم متعالی و ارزشمند است که نیاز به بسط عملیاتی و تئوریک دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ‌مفهوم نرمش قهرمانانه یعنی به‌ هیچ عنوان از خطوط اساسی و منافع ملی و حیاتی خود عقب نخواهیم رفت و این حقوق چیزی نیست که بتوان با هیچ امتیازی آن را معاوضه کرد.

وی بر همین اساس متذکر شد: چارچوب‌های اساسی ما ثابت است و نرمش‌پذیر نیست و اهداف آرمانی ما هیچ‌گاه تنزل نمی‌یابد. مثلاً حق داشتن انرژی هسته‌ای مطابق معیارها برای ما محفوظ است و این حق تعدیل‌ناپذیر است و نرمشی در آن وجود ندارد.

یکشنبه، 31 شهریور ماه 1392، 0:57 بعدازظهر برابر با 2013-09-22 ساعت 11:09
خبر بعدی : اعتراف توکلی به چپاول نجومی در حاکميت آخوندی
خبر قبلی : ماجرای ساخت جاده و ویلا در جنگل ابر ادامه دارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -