خسارت 3 میلیاردی به پیست اسکی دیزین

روزنو - مدیر مجموعه دیزین با اشاره به خسارت حداقل 3 میلیارد و 300 میلیونی به پیست دیزین که بر اثر آتش سوزی به‌وجود آمده، از مسئولان کمک و حمایت برای بازسازی این مجموعه را خواستار شد.

قربانعلی سولقانی با بیان اینکه مراحل بازسازی پیست دیزین از روز اول شهریور ماه و پس از دریافت مجوز بازسازی شروع شد، خاطر نشان کرد: حجم آسیب دیدگی بسیار زیاد است و حتی در برخی از موارد به 100 درصد نیز می‌رسد، اما تلاش می‌کنیم تا به زودی بازسازی کامل مجموعه انجام شود.

مدیر مجموعه دیزین درباره آخرین وضعیت پیگیری حقوقی آتش سوزی این پیست، اظهار کرد: پس از آنکه در نظرات کارشناسی مشخص شد که آتش سوزی عمدی بوده است پیگیری‌ها از سوی قوه قضاییه آغاز شده و در صورت مشخص شدن رای نهایی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد. او ادامه داد: بر اساس زمان‌بندی امیدواریم تا اواخر آبان و یا حداکثر تا اواسط آذرماه بتوانیم پیست را راه‌اندازی کنیم. شرکت سرمایه گذار و تمامی‌کسانی که در بازسازی مجموعه مشارکت دارند در تلاش هستند تا بتوانند پیست را به فصل اسکی برسانند.

سولقانی با اشاره به اینکه حمایت مالی خاصی برای بازسازی پیست انجام نگرفته است، افزود: حجم خسارت وارده بر اساس رای کارشناسان در حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان است که با هزینه‌های جانبی از این مبلغ نیز فراتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا کمک مالی مناسبی از سوی نهادها برای بازسازی مجموعه صورت پذیرد، ما بخاطر مباحثی مانند تامین ارز و تحریم و ترخیص کالا از گمرگ در حال حاضر دارای مشکلاتی هستیم. حتی چندی پیش برای وارد کردن کابل، هشت ماه در گمرک منتظر ترخیص کالا بودیم.

او همچنین به در پیش بودن رقابت‌های جهانی اسکی جوانان به میزبانی پیست دیزین در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به میزبانی خوبی که پیش از این داشتیم مسولان فدراسیون میزبانی این رقابت‌ها را به ایران دادند و ما تمامی‌تلاش خود را برای بهره برداری از این پیست تا پیش از شروع مسابقات به کار خواهیم بست.همچنین یک هفته پیش از رقابت‌های جهانی جوانان، کمپین آموزشی در دیزین برگزار خواهد شد. بحث میزبانی دیزین یک مسئله ملی است که باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین از برخی اظهار نظرها در باره این حادثه ابراز دلخوری کرد و گفت: در حالی که آتش سوزی صدمات بسیاری را از لحاظ مالی و حتی روحی به علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی وارد کرده بود، برخی روزنامه‌ها اظهار نظرهای مغرضانه‌ای را درباره این حادثه مطرح می‌کردند.

یکشنبه، 31 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-22 ساعت 04:09
خبر بعدی : سفر روحانی؛ نرخ ارز مجددا افزايش می‌يابد
خبر قبلی : فعالیت 50 موسسه قرآنی تنها در یک شهر شمالی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -