لاریجانی: نظام عزت خود را به مذاكره نمی‌گذارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تاكتيك نظام برحسب شرايط تغيير مي‌كند، گفت: منطق و منش ملت ايران عزت است و اين نظام از عزت خود هزينه نخواهد كرد.

به گزارش مهر، علي لاريجاني روز گذشته در مراسم افتتاح فاز 2 بيمارستان رضوي اظهار كرد: مگر مي‌شود شمشيري بالاي سرملتي زد و بعد گفت كه سخنان ما را به زور بپذير. بي‌ترديد منطق و منش ملت ايران عزت است و اين نظام از عزت خود هزينه نخواهد كرد. وي با اشاره به پيشرفته‌ترين مركز پزشكي هسته‌اي بيمارستان فوق تخصصي رضوي افزود: امروز در مركزي قرار داريم كه به بركت امام رضا (ع) ايجاد شده است و اين مكان جزء مراكز علمي و مدرن در حوزه دانش پزشكي محسوب مي‌شود.

وي يادآور شد: اين مركز درماني هسته‌اي مي‌تواند به وسيله دانش هسته‌اي به بيماران كمك كند، اما غرب اصرار دارد ايران را از اين دانش محروم كند و در اين راستا سال‌هاست كه اين ماجراجويي را ادامه مي‌دهد. به گفته وي يكي از نكات مهم در بحث دانش هسته‌اي فرزانگي رهبري كشور است كه 20 سال پاي اين فكر ايستادگي كردند كه ملت ايران به اين دانش دست يابد. لاريجاني عنوان كرد: اگر غربي‌ها در ذهنشان اين باشد كه ايران به انرژي هسته‌اي احتياج دارد گامي براي رفع احتياج برنخواهند داشت و در اين راستا سياست جمهوري اسلامي اين است كه در فناوري هسته‌اي روي پاي خود بايستد و اين مقوله نوعي تضاد ايجاد كردن نيست، بلكه حق مشروع ماست و براي آينده كشور ضروري است. وي تأكيد كرد: غرب بايد منطق خود را در گفت‌وگو با ايران عوض كند، زيرا نمي‌شود گزينه جنگ روي ميز باشد و بعد بگوييم راه مذاكره هم هست. لاريجاني در خصوص اصطلاح نرمش قهرمانه، تصريح كرد: اصطلاح نرمش قهرمانانه كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شده يك فرصت است و بايد مراقب بود برداشت غلطي از مسائل سياسي كشور نداشته باشيم. به گفته وي، نرمش قهرمانانه يعني استراتژي نظام اسلامي ثابت است و تاكتيك‌ها عوض مي‌شود. وي اظهار كرد: تاكتيك نظام بر حسب شرايط و با عوض شدن دولت‌ها تغيير مي‌كند و در اين راستا نرمش قهرمانانه عزت نظام را در عرصه بين‌المللي به دنبال دارد.

لاريجاني با تأكيد بر اينكه نظام اسلامي از آرمان‌ها و اهداف خود دست برنخواهد داشت، اظهار كرد: غرب نمي‌تواند با اعمال تحريم‌ها فشارها را بر نظام اسلامي افزايش دهد، چراكه مشكلاتي كه امروز در ايران وجود دارد ناشي از تحريم‌ها نيست، بلكه مربوط به سوء مديريت هاست. به گفته وي اگر به درستي از منابع داخل كشور استفاده شود، تحريم‌ها راه به جايي نخواهد برد.

یکشنبه، 31 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-22 ساعت 03:09
خبر بعدی : هوشمندی نسبت به رفتارهای دولتمردان آمریکایی
خبر قبلی : اعتراف بشار اسد: کشتی در حال غرق شدن است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -