آسیب‌های اجتماعی هیئت‌های مذهبی شناسایی شوند

امام جمعه آمل گفت: آسیب‌های اجتماعی هیئت‌های مذهبی باید شناسایی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی شهر آمل بیان اینکه با مدیریت باید جلوی آسیب‌ها و معضلاتی که دامن‌گیر در مناسبت‌های مذهبی شده را گرفت، یادآور شد: در این امر هیئت‌ها و کانون‌ها نیز تعامل کاملی با مسئولان شهری داشته باشند تا به فکر برتری دسته‌های مذهبی و عزاداری خود نباشند.

وی با بیان اینکه برپایی عزاداری حسینی با ابزارهایی چون علم که موجب سد معابر عزاداران می‌شود، در شان هیئت‌های مذهبی نیست، تصریح کرد: در این راستا باید آسیب‌شناسی شود و مسئولان شهری با نشست اعضای هیئت‌ها و کانون‌ها به رفع این آسیب‌ها بپردازند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز در اشاره بر هیئت‌های مذهبی در برپایی عزاداری در ایام ماه محرم یادآور شد: هیئت‌ها در این ماه پرکرامت به کارهایی بپردازند که موجب سرکوبی افکار دشمنان اسلام نسبت به اعتقادات مذهبی ما شود.

شعبانعلی واحدی با تاکید براینکه مسئولان اجرایی بار سنگینی در قبال خدمات‌رسانی به مردم بر دوش خود دارند، اظهار داشت: در امر خدمات‌رسانی اگر مسئولی خود را اصلاح نکند، افرادی که با شما کار می‌کنند خود را اصلاح نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام کامل‌ترین دین است که نسبت به دیگر ادیان برتری دارد، افزود: در امر حجاب و عفاف 10 آیه آمده که نباید نسبت به این امر به سادگی گذشت.

واحدی اعلام اینکه بی‌حجابی میکروب بسیار بزرگی بر جامعه اسلامی است، اذعان داشت: با توجه به مفهوم قرآن کریم که همان کلام خداست، از این مساله نباید از حجاب و عفاف غافل شویم.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل مهم‌ترین وظایف مبلغین مذهبی را تبلیغ دینی و مذهبی به مردم بیان و عنوان کرد: آنها باید به آنچه که مردم از آن آگاه نیستند، مشرف کنند و به ارائه راهکارهایی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی در روزهای عزاداری حسینی به برگزاری عزاداری می‌پردازند اما در روز عاشورا نماز ظهر عاشورا را به جا نمی‌آورند.

واحدی تاکید کرد: مسئولان هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی باید در این امر به جوانان متذکر شوند که امام حسین(ع) و یارانش برای دین اسلام به مقابله با دشمنان پرداختند.

این مسئول با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به دنبال چشم‌هم‌چشمی در برپایی دسته‌های عزاداری خود نباشند، ابراز داشت: همچنین جوانان با حضور در دسته‌های عزاداری به دنبال مد و نشان دادن ظواهر خود نباشند.

شنبه، 30 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-21 ساعت 11:09
خبر بعدی : پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا در چهار کشور
خبر قبلی : آغاز انتخابات پارلمانی در منطقه کردستان عراق


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -