اتم رژیم؛ نماینده خامنه ای: چیز جدیدی برای دنیا نداریم

دیگربان: علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اعلام کرد جمهوری اسلامی «چیز جدیدی» برای ارائه به جامعه جهانی ندارد٬ از اصول هسته‌ای خود «کوتاه» نخواهد آمد و برنامه اتمی‌اش را دنبال خواهد کرد.

آقای سعیدی روز جمعه (۲۹ شهریور) در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» بی‌آنکه نامی از حسن روحانی و دولت جدید ببرد٬ این اظهارات را مطرح کرده است.

وی گفته خواسته و مواضع نظام درباره برنامه هسته‌ای خود از قبل مشخص بوده و «ما در موضوع هسته‌ای از اصل موضوع کوتاه نخواهیم آمد.»

حسن روحانی با پیروزی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی اعلام کرده که به طور سریع خواهان حل و فصل بحرانی پرونده اتمی تهران است.

روحانی گفته برای توافق هسته‌ای با غرب از «اختیارات کامل» برخوردار است و بهبود رابطه تهران با غرب٬ آمریکا و کشور‌های همسایه از جمله برنامه‌های وی در زمینه سیاست خارجی است.

علی سعیدی در بخش دیگری از گفتگوی خود در تفسیر تاکتیک «نرمش قهرمانانه» که از سوی علی خامنه‌ای مطرح شده هم گفته «مصداق» این تاکتیک دستیابی ایران با فنا‌وری هسته‌ای است.

علی خامنه‌ای هفته گذشته در دیدار با فرماندهان سپاه با استقبال از تغییر تاکتیک دولت روحانی در خصوص پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی٬ این تاکتیک را «نرمشی قهرمانانه» توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه به طور تلویحی اظهار کرده که اگر غرب این تغییر تاکتیک را «نفهمیده» و «بهانه‌گیری» کند٬ حرف جمهوری اسلامی «همان حرف اصول خواهد بود.»

شنبه، 30 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-21 ساعت 12:09
خبر بعدی : روحانی: فرصتی درست کنيم که فنآوری ما کامل بشود
خبر قبلی : مخالفت روزنامه ولی فقیه با دیدار روحانی و اوباما


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -