صادرات خشکبار تقریبا نیمه متوقف شده است

صادرکنندگان برای حفظ روند صادرات به اروپا مجبورند که اجناس خود را به دوبی ببرند تا در بارنامه آن‌ها نام ایران نباشد.
افزایش قیمت خشکبار، عدم ثبات قیمت ارز و مشکلاتی که تحریم بوجود آورده، صادرات خشکبار کشور را تقریباً نیمه متوقف کرده است.

محمد حسن شمس فرد رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبراظهار داشت: افزایش قیمت‌ها توسط باغداران و همچنین افزایش قیمت دلار باعث شده است که قیمت داخلی خشکبار نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته باشد.

شمس فرد افزود: برای اینکه بتوانیم به صادرات خود ادامه دهیم مجبوریم که اجناس خود را با لنج به جبل العلی برویم و بعد برای مقصد مورد نظر کشتی بگیریم که بسیاری از کشتی‌ها از حمل بار برای ایران خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل تحریم‌ کشتی‌های حامل بار صادرکنندگان ۴۵ روز تا دوماه بر روی آب می‌مانند، به همین دلیل بین زمان فروش و زمان دریافت پول از خریداران فاصله طولانی می افتد که به دلیل عدم ثبات نرخ ارز ریسک سرمایه گذاری را به شدت افزایش می‌دهد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار گفت: خرید کشورهای اروپایی در سال گذشته به ۲۵ درصد خرید‌های قبل خود رسیده و ما برای جبران این کاهش فروش به بازارهای آسیای میانه و چین روی آورده ایم.

وی ادامه داد: صادرکنندگان برای حفظ روند صادرات به اروپا مجبورند که اجناس خود را به دوبی ببرند تا در بارنامه آن‌ها نام ایران نباشد.

وی تصریح کرد: با ادامه این روند صادر کنندگان ترجیح خواهند داد که اوراق قرضه بگیرند و ریسک نکنند.

شنبه، 30 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-21 ساعت 03:09
خبر بعدی : پر کردن دریاچه ارومیه راهکار نجات نیست
خبر قبلی : دروغپردازی در باره حجاب آلوده اسلامی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -