مشاور امنیتی اوباما: اظهارات روحانی به تنهايی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز گفت، اظهارات حسن روحانی در باره مسئله هسته ای رژیم تهران به تنهايی کافی نیست.

"بن رودز" با اشاره به لحن مسالمت جویانه روحانی در مصاحبه با رسانه های آمریکايی گفت، مسلما این گامی مثبت است، ولی برای پاسخ به نگرانی های بین المللی از برنامه هسته ای رژیم تهران، کافی نیست و ما به اقدام عملی نیاز داریم.

این مشاور امنیت ملی اوباما در باره دیدار احتمالی رئیس جمهور آمریکا و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت، هیچ دیداری‌ بین آنها برنامه ‌‌ریزی نشده است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش تر در جمع خبرنگاران گفته بود، اظهارات روحانی مثبت است، اما این اظهارات همانند هر مسئله دیگر باید مورد سنجش و آزمایش قرار گیرد.

وی افزود، در آینده مشخص می شود که این اظهارات ما را به چه سمت هدایت می کند.

جاش ارنست، یک سخنگوی کاخ سفید نیز گفت، اظهارات روحانی و تمایل رژیم تهران برای چانه‌ زنی نشانه این است که تحریم‌های بین المللی، آسیب‌هایی جدی به اقتصاد آنها وارد کرده و رژیم تهران را مجبور به بازگشت به میز مذاکرات کرده است.


اول فردو، بعد نطنز...، برنامه اتمی باید تعطیل شود

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی "بنیاد دفاع از دموکراسی" در واشنگتن که در زمینه تصویب تحریم‌ها علیه رژیم تهران به دولت اوباما و کنگره این کشور مشاوره می دهد، نیز گفت، اظهارات روحانی اقدامی مثبت است، اما برای لغو سخت‌ترین تحریم‌های غرب کافی نیست.

وی گفت، حتی اگر رژیم تهران تاسیسات زیرزمینی فردو را نیز تعطیل کند، ذخایر اورانیوم با غنای پایین و متوسط و نیز ۱۸ هزار سانتریفیوژ نصب شده در تاسیسات نطنز، امکان تولید اورانیوم با غنای بالا که لازمه تولید سلاح هسته‌ای است را برایش فراهم کرده است.

شنبه، 30 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-21 ساعت 12:09
خبر بعدی : حمله راکتی به ساختمان اداره پلیس در آنکارا ترکیه
خبر قبلی : رژیم امام جمعه اهل سنت را به اعدام تهدید کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -