برداشت ۱۰‌برابری عربستان از میدان مشترک نفتی فروزان

افزایش برداشت نفت‌خام از میدان مشترک نفتی فروزان که قرار بود اواخر امسال محقق شود در خوشبینانه‌ترین حالت به اواخر سال ۱۳۹۳ موکول شد.

به گزارش ایسنا، تاخیر در توسعه این میدان مشترک با عربستان در حالی است که این کشور عربی ۱۰برابر ایران از این میدان برداشت می‌کند. قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با اعلام اینکه سعی بر این است که پروژه توسعه میدان مشترک نفتی فروزان تا پایان سال ۹۳ تکمیل شود گفت: در صورت تکمیل این پروژه، تولید نفت خام این میدان روزانه صد‌هزاربشکه و تولید گاز ۲۵۰‌میلیون‌فوت‌مکعب افزایش خواهد یافت.

امیرسعید نجفی‌حقی با اشاره به اینکه دو جکت این میدان نصب شده است، گفت: با توجه به اینکه کارفرما عجله زیادی برای تکمیل این پروژه داشت ساخت دو سکوی تولیدی و اقماری میدان مشترک فروزان به همکاران خارجی این شرکت سپرده شده است. قائم‌مقام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ابراز امیدواری کرد که با وجود تاریخ‌های مشخص‌شده برای این سکوها، توسعه میدان فروزان تا پایان سال ۹۳ تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه خط لوله صدکیلومتری میدان فروزان نصب شده است، گفت: تا یکماه آینده نیز عملیات پایانی و زیرسطحی این خط انجام خواهد شد. میدان نفتی فروزان در صدکیلومتری جنوب غربی جزیره خارک واقع شده است و در سال ۱۳۴۵ با ذخیره نفت در جای دومیلیاردو ۳۰۹‌میلیون‌بشکه کشف شد. هم‌اکنون آخرین وضعیت برداشت ایران از میدان مشترک نفتی فروزان روزانه حدود ۴۰‌هزاربشکه است که با اجرای طرح توسعه، حجم تولید آن به صدهزاربشکه خواهد رسید.

پنجشنبه، 28 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-19 ساعت 12:09
خبر بعدی : استفاده از فیلترشکن، مانند فک پلمپ، مجرمانه است
خبر قبلی : ۷۵ درصد معتادان دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر هستند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -