موج جديد خشونتها يونان را به شدت تهديد می کند

شبکه جهانی بی بی سی در گزارشی، اوضاع اجتماعی-سیاسی یونان را بسیار ملتهب توصیف کرد و درباره ادامه موج ناآرامی ها در این کشور هشدار داد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، یونان بار دیگر ناآرام شده است. درگیری های خشونت آمیز درچندین شهر این کشور بروز کرده است. کشته شدن یک نوازنده چپگرا به دست عوامل یک حزب راستگرای نئونازی جرقه شروع ناآرامی های اخیر در یونان بوده است. حزب افراطی موسوم به "طلوع طلایی" یونان در چند مورد مشابه حملات خشونت آمیز متهم شده است.

خبرنگار تلویزیون بی بی سی در آتن گفت: درحالی آتن و دیگر شهرهای یونان بار دیگر ناآرام شده است که تصور می شد این کشور به سمت آرامش می رود. این شهرها به صحنه درگیری و سنگ پراکنی معترضان به سمت نیروهای پلیس و گروههای رقیب سیاسی تبدیل شده است. به چند بانک و مرکز پلیس در آتن و شهرهای دیگر یونان حمله شده است. پلیس ضدشورش نیز برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و نارنجکهای بیهوش کننده استفاده کرده است.

وی افزود، در گذشته نیز چنین صحنه هایی در یونان بروز کرده بود اما این بار، علت شروع این درگیری ها چیز دیگری است. در گذشته، سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت، مردم یونان را به خیابان و تظاهرات می کشاند اما این بار کشته شدن نوازنده چپگرا علت آغاز درگیری ها است. مردم یونان می گویند باید با اینگونه اقدامات گروههای افراطی مقابله شود زیرا آینده کشور و مردم آن در معرض خطر قرار دارد.

وی افزود، یونانی ها به شدت نگران تحرکات این گروههای افراطی هستند و می گویند باید از شر آنها خلاص شد. در گذشته این گروههای افراطی راستگرا با گرایشهای نئونازی به مهاجران حمله می کردند اما این بار برای اولین بار ، فردی به علت گرایشهای سیاسی اش هدف حمله قرار گرفته است. دولت یونان در واکنش به این رویدادها از احتمال قرار گرفتن حزب راستگرای طلوع طلایی در زمره گروههای جنایتکار سخن گفته است. اما مقامات حزب راستگرای یونان هرگونه ارتباط با این قتل را رد می کنند.

این خبرنگار گفت، به هرحال، یونان به شدت ناارام شده است. فشارها بر دولت یونان برای مقابله با نئونازیها شدت گرفته است. یونان به شدت نگران است و اینکه آیا رویداد تاسف آور اخیر می تواند شروع کننده موج جدیدی از ناآرامی ها در یونان باشد.


پنجشنبه، 28 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-19 ساعت 11:09
خبر بعدی : بشار اسد شخصا به داشتن سلاح شیمیايی اعتراف کرد
خبر قبلی : یکی از مهره های خامنه ای، رفسنجانی را عوضی خواند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -