سوریه؛ پاسخ به روسیه: گزارش جای هيچ بحثی ندارد

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت گزارش بازرسان شیمیایی درباره سوریه غیرقابل بحث است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان مارتین نسیرکی گفت این گزارش درباره حادثه بیست و یک اوت است. یافته های گزارش جای بحثی ندارند، خود گویای همه چیز هستند و به واقع گزارشی عینی درباره این حادثه است. با این حال، ما گفته ایم که گروهی نیز به سوریه باز خواهند گشت تا درباره حادثه خان العسل و دیگر موارد ادعایی جدی تحقیق کنند.

وی تصریح کرد بعد از آن، گزارش کلی در پایان این ماموریت حاضر خواهد شد که در آن به مواردی که در گزارش تکمیل شده درباره حادثه بیست و یک اوت وجود دارد، ارائه می شود.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت اسناد زیادی وجود دارند که به خوبی و روشنی نشان از وابسته و مربوط بودن به هم را دارند. موضوع دیگری هم که ما گفته ایم این است که نتایج تحلیلی و یافته های عینی در گزارش براساس اطلاعاتی است که از ماموریت انجام شده به دست آمده اند.

نسیرکی گفت ما به همراه نماینده دائم روسیه آنچه را که معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است، بررسی می کنیم. در واقع، این دست گزارش ها زیر سوال بردن تیم اعزامی دبیر کل به رهبری پرفسور سلستروم و اعتبار گزرش بی طرفانه وی است. ما فقط می توانیم بگوییم که دبیر کل بارها و از جمله دیروز به همه صد و نود و سه عضو مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده است که گروه تحقیق برای تکمیل ماموریت خود به خان العسل و دیر موارد ادعایی جدی اعزام خواهد شد. دبیر کل اطمینان کامل به حرفه ای بودن گروه اعزامی خود را دارد. آنان با وجود همه دشواری های جنگی که در سوریه جریان دارد، با بی طرفانه و با بالاترین معیارهای علمی ماموریت خود را انجام داده اند و به این کار ادامه می دهند.


چهارشنبه، 27 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-18 ساعت 23:09
خبر بعدی : حزب الله لبنان متهم به جنايت جنگی در القصير سوريه
خبر قبلی : رژیم مجبور به آزاد کردن تعدادی از زندانیان سیاسی شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -