سوریه؛ ضعف اوباما و وقاحت مافوق تصور روسیه

روسیه امروز بازرسان سازمان ملل متحد را که در زمینه کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه تحقیق کرده‌اند، به «پیش‌داوری» در این زمینه متهم کرد و گفت که شواهدی را از دمشق به دست آورده که نشان می‌دهد شورشیان سوریه در کشتار شیمیایی دمشق نقش داشته‌اند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه بازرسان سازمان ملل اعزامی به سوریه را به برخورد و نتیجه‌گیری سیاسی، مغرضانه و یک‌جانبه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات بلندپایه دولت سوریه در دمشق بسر می‌برد، اعلام کرد که مقامات مسکو نگران نتیجه گیری سیاسی و مغرضانه بازرسان سازمان ملل متحد که به سوریه اعزام شده بودند در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور هستند.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: اگر واقعیت را بخواهید ما نگران این مسئله هستیم که برخورد و نتیجه گیری صورت گرفته از سوی دبیرخانه سازمان ملل و همچنین بازرسان بین‌المللی اعزام شده به سوریه برای تحقیق، مغرضانه، گزینشی و ناقض و بدون توجه به وضعیت موجود در این کشور بوده است، همانطور که ما بارها تاکید کرده‌ایم تهیه گزارشی واقع گرایانه از این مسئله بدون جمع آوری مواد و شواهد از دیگر موارد حملات شیمیایی صورت گرفته در سوریه که هم مقامات دمشق و هم ما (روسیه) بر آن تاکید داشتیم، امکان پذیر نخواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که بدون در نظر گرفتن تصویر کلی از وضعیت موجود در سوریه و حوادثی که در این کشور در حال رخ دادن است، نمی‌توان به قضاوتی درست پرداخت، در غیر این صورت نتیجه گیری یک‌جانبه، سیاسی و مغرضانه خواهد بود.

چهارشنبه، 27 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-18 ساعت 15:09
خبر بعدی : سلاح شیمیايی اسد؛ فرانسه ادعای روسیه را رد کرد
خبر قبلی : معجزه روحانی در نیویورک - شاهین فاطمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -