گسترش اعتراضات مدنی و یک عقب نشینی دیگر رژیم

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: زنجیره انسانی به دور کوه شاه نتیجه داد... پس از اینکه طی دو روز گذشته زنجیره انسانی به دور کوه شاه توسط هزاران نفر از کوهنوردان سراسر کشور تشکیل شد، استاندار کرمان از توقف فعالیتهای معدنی در دومین قله مرتع کرمان تا پایان نظر کارگروه ویژه خبر داد.

این همایش بزرگ پیاده روی و ایجاد حلقه انسانی بدور کوه شاه توسط هزاران کوه پیما از سراسرکشور برای نجات طبیعت کرمان از تخریب و نابودی را بی گمان باید یک گام مهم و قابل تحسین از افزایش آگاهی و مبارزه مردم ایران و کرمان برای نجات طبیعت درحال پژمردگی و مرگ به شمار آورد.

اعتراضات اخیر مردم زنجان که موجب عقب نشینی رژیم در تعطیل و جابجائی معدن مس وسرب شد، و نیز تجمع های اعتراضی پی در پی مردم اراک علیه هوای آلوده آن دیار و اینک ایجاد زنجیره انسانی به دور کوه شاه، نشان دهنده گسترش اینگونه اعتراضات مدنی است.

واکنش سریع مقامات حکومتی نشان داد که چگونه رژیم وقتی در مقابل اعتراض گسترده و با پتانسیل مردمی قرار می گیرد، مجبور به عقب نشینی می شود. تجربه اعتراضات اخیر ترکیه که از یک خواست مشخص زیست محیطی نشات گرفت و در پی آن مطالبات انباشته شده فوران کرد، حکومت ایران را در مقابل اینگونه حرکات محتاط تر کرده است.

سه شنبه، 26 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-17 ساعت 21:09
خبر بعدی : حقیقتا روسها از جان ما چه میخواهند - شیرین طبیب زاده
خبر قبلی : سوریه؛ اسرائیل خواستار سقوط همدست رژیم تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -