سرقت در امامزاده احمد و محمود در شهرستان البرز

رييس وقت اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان البرز گفت: چند هفته پيش سارقان با شکستن درب ضريح امامزاده احمد و محمود مبالغي را به سرقت بردند.

در پي انتشار خبري مبني بر سرقت مبالغي از ضريح امامزاده احمد و محمود در شهرستان البرز در برخي سايت‌ها طي تماسي با فرهاد مرادخاني رييس وقت اداره اوقاف شهرستان البرز و مدير روابط عمومي اداره اوقاف البرز جزئيات اين حادثه را پيگيري کرديم. مرادخاني در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال که اين حادثه چه زماني و چگونه اتفاق افتاده است؟ گفت: چند هفته پيش عده‌اي با شکستن درب ضريح امامزاده احمد و محمود (ع) مبالغي را به سرقت بردند. آن‌ها با قطع کردن دوربين‌ها سبب شدند که چيزي ضبط نشود. ما اين مساله را از طريق حراست اوقاف پيگيري کرديم و‌ آن‌ها دستگاه ضبط فيلم توسط دوربين‌ها را بررسي کردند اما متاسفانه سيستم چيزي ضبط نکرده بود. وي خاطرنشان کرد: پيگيري‌ها توسط نهادهاي انتظامي و حراست اوقاف در آن زمان انجام شد، اما هنوز سارقان دستگير نشدند چون در آن هفته چند مورد سرقت در شهرستان البرز انجام شده بود که يک مورد هم مربوط به اين قضيه بود. رييس وقت اداره اوقاف شهرستان البرز همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا اين امامزاده خادمي نداشت که مانع از وقوع اين حادثه شود؟ گفت: اين امامزاده مجهز به دوربين‌هاي مدار بسته بود و خادم نيز شبانه‌روز در آن‌جا حضور داشت، اما سارقان از زمان خاصي استفاده کردند و بين اذان صبح تا ساعت هفت که در امامزاده براي نمازگزاران باز شده بود دست به سرقت زدند.

مرادخاني ادامه داد: البته خادم امامزاده تا حدودي بي‌احتياطي کرده و بنا به گفته خودش پس از اين‌که در امامزاده را براي نماز صبح باز کرده خوابش برده که در اين مدت سرقت انجام شده است.

همچنين در تماسي که با محمدپور مسوول روابط عمومي اداره اوقاف البرز داشتيم وي نيز با تاييد اين حادثه، گفت: اين اتفاق حدود چند هفته پيش در امامزاده احمد و محمود حصار قربان مابين شهر البرز و آبيک قزوين اتفاق افتاد که درب ورودي امامزاده شکسته شده و مبلغ 700 هزار تومان از داخل ضريح به سرقت رفته است. وي افزود: سارقان دوربين‌ها و کابل‌هاي برق امامزاده را قطع کردند که احتمال مي‌دهيم سارقان سه يا چهار نفر بودند که هنوز دستگير نشدند، اما مراحل برداشت اثر انگشت و تحقيق و بررسي از محل حادثه صورت گرفته و در دست اقدام است. مسوول روابط عمومي اداره اوقاف البرز همچنين خواستار رسيدگي جدي و سريع مسوولان انتظامي شهرستان البرز به اين موضوع شد. گفتني است امامزاده احمد و محمود(ع) مابين شهر محمديه و آبيک قزوين واقع شده و خارج از محدوده مسکوني روستا قرار دارد و تحت نظارت و اداره اوقاف شهرستان البرز است.

سه شنبه، 26 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-17 ساعت 11:09
خبر بعدی : سارقانی که ساکنين يک خيابان را بهت زده کردند
خبر قبلی : کشف اختلاس ميلياردی با کمک سربازان گمنام امام زمان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -