سپاه پاسداران: پیشرفت‌ها مرهون رشادت شهداست

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: شهدا از جان خود گذشتند و زمینه را برای رشد و پیشرفت این ملت فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، داوود طایفه‏خانی پیش از ظهر امروز در تشریح برنامه‏های هفته دفاع مقدس در دماوند خاطرنشان کرد: نباید فقط در طول این یک هفته به انتقال ارزش‏های دفاع مقدس توجه داشته باشیم، بلکه باید در طول سال به انتقال این فرهنگ ناب به نسل جوان توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: امروز هر چه در عرصه‏های سیاست، اقتصاد، علم و فناوری داریم و به آن می‏بالیم و باعث افتخار و عظمت جمهوری اسلامی شده، به خاطر رشادت‏هایی است که بزرگ‏مردان کشورمان در طول هشت سال دفاع مقدس نشان دادند و حماسه‏هایی سترگ آفریدند.

طایفه‏خانی افزود: اگر در همه عرصه‏ها به مدارج عالی رسیده‏ایم و در رتبه‏های بسیار بالایی در سطح جهان قرار داریم، به خاطر سختی‏هایی بود که در دوران جنگ متحمل شدیم.

فرمانده سپاه دماوند با بیان اینکه در طول جنگ واقعاً دستمان خالی بود، بیان داشت: آن روزها نه تجهیزات داشتیم و نه امکاناتی در اختیارمان قرار می‏دادند تا از کشور خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: چون تجهیزات نداشتیم، به فکر تولید افتادیم و از همان جا بود که جوانان ما به این فکر افتادند که با تولید تجهیزات مختلف نظامی می‏توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و از قدرت‏های جهان بی‏نیاز شوند.

طایفه‏خانی با اشاره به اینکه بعد از جنگ نیز با روحیه بسیجی و جهادی در میادین مختلف ظاهر شدیم، افزود: حتی موفقیت‏های بزرگی که در علم پزشکی کسب شد، به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی و تبعات آن بود و پزشکان ما به این فکر افتادند که برای درمان بسیاری از مجروحان باید در این علم به پیشرفت برسند و رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه دماوند اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که اگر سربلند و در سطح جهان مطرح هستیم و حرفی برای گفتن داریم، به خاطر ایثار و جان‏فشانی‏ها و به خاطر شهدای عزیزی است که از جان خود گذشتند و زمینه را برای رشد و پیشرفت این ملت فراهم کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‏های متنوعی را اجرا خواهیم کرد و در همه این برنامه‏ها، همه سعی و تلاشمان این است که گوشه‏ای از وظایف خود را در قبال شهدا انجام دهیم و بخشی از فداکاری‏های رزمندگان را به مردم معرفی کنیم.

سه شنبه، 26 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-17 ساعت 11:09
خبر بعدی : فقر «تولید محتوا» در پایتخت معنوی جمهوری اسلامی
خبر قبلی : بحران اتمی؛ مقام حکومتی: فردو را تعطیل نمی‌کنیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -