اسرائیل و هولوکاست؛ ظریف به سرنوشت مشايی دچار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، وبلاگ به خوبی فکر کن نوشت: یادم می‌آید نخستین یا شاید یکی از اولین موضوعاتی که نام اسفندیار رحیم مشایی را بر سر زبان‌ها انداخت یک جمله بود و آن اینکه «ما با مردم (فلسطین اشغالی) اسرائیل دوست هستیم».

موضوع حرف‌های این آقا (که من هم با بسیاری از موضع گیری‌هایش مخالف هستم) شده بود نقل تمام مجلس‌ها تا حدی که تمام ائمه جمعه کشور در نماز‌های جمعه به آنها می‌پرداختند؛ اما مدتی است که وزیر امور خارجه افاضاتی در جلسات مختلف داشته‌اند که ضمن آن یک وهم که به عنوان واقعه تاریخی مطرح شده را صراحتاً تأیید و محکوم می‌کنند و متأسفانه تمام نمایندگان در مقابل آن سکوت کرده‌اند و اندک افرادی هستند که موضعی نه چندان شفاف و روشن اتخاذ می‌کنند.

ظریفی که یک توهم تاریخی به نام هولووکاست را صحیح می‌دانست قطعاً همانطور که رهبری معظم در نماز جمعه 29 شهریور 1387 فرمودند این حرف آقای مشایی کلامی ناصیحی بود اما همان طور که در همان روز تأکید می‌کنند این همه هجمه به این موضع؛ اصلی کردن یک موضوع فرعی افراط است اما این نوع انفعال در مورد دوم نیز تفریط است.

نمی‌دانم چه شده که محافظه کاری سیاق امروزی برخی از افراد شده اما امیدوارم اگر خواب هستند بیدار شده و با برخوردی مدبرانه با این موضوع مانع از انتشار چنین وهمیاتی در کشور شوند؛ یادمان باشد که توهمی به نام هولوکاست بود که سبب ایجاد و ادامه حیات رژیم صهونیستی شد.

توهمی که سال‌هاست نمی‌گذارند کوچک‌ترین بحثی در مورد آن شکل بگیرد؛ و حتی حاضر نشدند به 2 سوال احمدی نژاد در این زمینه پاسخ بدهند؛ 2 سوال منطقی که می‌توان در هر موضوع تاریخی بدان پرداخت و پاسخش را مشخص کرد؛ یادمان نرود آنکه هلوکاست و تمام ماهیت رژیم صهیونستی را انکار می‌کرد امام خمینی (ره) بود.

متن فرمایش رهبری در نماز جمعه مورخ 29 شهریور 1387:

«یک نفر پیدا می‌شود درباره مردمى که در اسرائیل زندگى می‌کنند، اظهار نظرى می‌کند. البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطى است. اینى که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! این حرف درستى نیست؛ حرف غیرمنطقى‌اى است.

مگر مردم اسرائیل کى هایند؟ همان کسانى هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسیله همین‌ها دارد انجام می‌گیرد. سیاهىِ لشگرِ عناصر صهیونیسم، همین‌هایند. نمی‌شود ملت مسلمان نسبت به افرادى که اینجور عامل دست دشمنان اساسى دنیاى اسلام هستند، بى‌تفاوت باشد. نه، ما با یهودى‌ها هیچ مشکلى نداریم، با مسیحى‌ها هیچ مشکلى نداریم، با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلى نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم. غاصب هم فقط رژیم صهیونیستى نیست. این موضع نظام است، این موضع انقلاب است، موضع مردم است. حالا کسى حرف اشتباهى می‌زند، عکس العملهایى هم در مقابل آن نشان داده می‌شود. خوب، مسئله را باید تمام کرد. این که یک روز یک نفر از این طرف بگوید، یکى از آن طرف بگوید، یکى اینجور استدلال کند، یکى از آن طرف حرف بزند، درست نیست. این التهاب آفرینى است. حرفى بود، گفته شد و اشتباه بود و تمام».

آدينه، 22 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-13 ساعت 13:09
خبر بعدی : واشنگتن پست: ارسال سلاحهای "تاثیر گذار" برای مخالفان اسد
خبر قبلی : آلمان: دختران مسلمان باید در کلاسهای مختلط شنا شرکت کنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -