آلمان: دختران مسلمان باید در کلاسهای مختلط شنا شرکت کنند

دادگاهی در آلمان رای اسلام‌ستیزانه خود را در خصوص لزوم شرکت دختران مسلمان در کلاس های شنا که به صورت مختلط با پسران برگزار می شود، صادر کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز؛ رای دادگاه عالی آلمان در خصوص شرکت دختران مسلمان در کلاس های مختلط شنا به چالش بزرگی در روابط دولت برلین با ادیان الهی تبدیل شده است.
این در حالی است که گفته می‌شود، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دولت راستگرای این کشور تلاش زیادی را برای رایزنی و گفتگو با جامعه 4 میلیون نفری مسلمانان این کشور آغاز کرده است.
دادگاه عالی آلمان اعلام کرده است که دختران مسلمان نباید از درس آموزش شنا مستثنی شوند و آنان اجازه دارند تا با پوشیدن لباس های مخصوص شنا که برای دختران مسلمان تهیه شده است در این کلاس های مختلط شرکت کنند.
والدین دختران مسلمانی که در مدارس آلمان مشغول به تحصیل هستند تلاش زیادی را آغاز کرده اند تا دختران خود را از حضور در کلاس های مختلط شنا معاف کنند.
مساله شرکت دختران مسلمان در آموزش های فیزیکی و کلاس های شنا به یک چالش حقوقی در کشورهای اروپایی در سال های اخیر تبدیل شده است.
رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان نیز در این باره به رادیو آلمان گفت، از نظر ما پوشیدن لباس هایی که کل بدن دختران و زنان مسلمان را می پوشاند اشکالی ندارد و این مساله مورد قبول و پذیرش اسلام است ولی به هرحال آزادی عقیده باید محترم شمرده شود.
این در حالی است که این اقدام دولت آلمان خلاف آزادی ادیان محسوب می‌شود.

آدينه، 22 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-13 ساعت 13:09
خبر بعدی : اسرائیل و هولوکاست؛ ظریف به سرنوشت مشايی دچار می شود
خبر قبلی : گفت‌وگوی خواندنی رفسنجانی با روزنامه ولی فقیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -