آلودگی هوای اراک هر روز قربانیان بیشتری می گیرد

روزانه یکصد نفردر ایران بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.بیماری که در استان مرکزی با آلایندگی های هوا هر روز قربانیان بیشتری می گیرد به نحوی که آمارها نشان می دهد سرطان ریه، مثانه و تیروئید سه سرطانی به شمار می رود که مبتلایان به آنها در استان مرکزی بیشتر از نرم کشوری است.

به گزارش مهر، عضو هیئت مدیره انجمن ملی سرطان در ایران با اعلام این خبر صبح روز پنج شنبه با اعلام این خبر در اولین کارگاه آموزی روانشناسی بیماران سرطانی و خانواده های آنها افزود: براساس این آمار روزانه یکصد نفر و سالانه بیش از 40 هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.

دکتر فتح الله محقق با بیان این که سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور ایران است گفت: طبق آمار منتره در سال 90 سالانه بیش از 90 هزار مورد جدید مبتلا به بیماری سرطان در کشور شناسایی می شوند که پیش بینی می شور این آمار نیز با آنچه واقعیت دارد فاصله بسیاری داشته باشد.

وی با اشاره به پیام امروز انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی "سرطان پایان راه نیست بلکه شروع زندگی جدید است" گفت: افزایش امید به زندگی و تلاش در جهت بهبود زندگی بیماران مبتلا به بیماران سرطانی باید در اولویت کاری کادر درمان این بیماران باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی سرطان ایران ادامه داد: اگر چه براساس مجوزهای دفن صادره در کشور 12 درصد متوفیان کشور را بیماران سرطانی تشکیل می دهند اما این آمار با توجه به وجود برخی محدودیت ها برای افراد فوت شده بالاخص در روستاها و مناطق محروم و دور افتاده فاصله بسیاری با واقعیت دارد و آماری واقعی بیش از این است.

آدينه، 22 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-13 ساعت 01:09
خبر بعدی : وضعیت بحرانی مردم به علت بیکاری و تورم
خبر قبلی : آخوند شیاد: لباس آخوندی ما، لباس امام زمان است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -