توصیه مراجع حکومتی به وزیر ارشاد روحانی

صدا و سیمای رژیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جداگانه با آیات عظام صافی گلپایگانی و سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

‌ آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار به عنوان اسلامی این وزارتخانه و برنامه ریزی برای محقق شدن ارشاد اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود : هدایت و تربیت مردم از ویژگی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که عملکرد خوب این وزارتخانه باعث افتخار نظام خواهد بود .

وی حرکت در مسیر دین و اسلام را مهمترین محور برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: این مسئولیت ها اسباب امتحان الهی است و باید عملکردی داشته باشیم که آسایش اخروی ما را فراهم کند.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به نقش مدیران کلان فرهنگی کشور در تحقق اهداف اسلام و نظام گفت : در انتخاب همکارانی که انتخاب می کنید باید دقت شود افراد صالح باشند که در غیر اینصورت مقاصد تغییر خواهد کرد .

آیت الله سبحانی هم در دیدار با آقای جنتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بستر فرهنگ سازی برای همه کشور و نهادها دانست و افزود : بیشتر لطمه ها که قبل از انقلاب به این کشور زده شد موانعی بود که رژیم پهلوی در نشر کتب اسلامی بوجود آورده بود.

وی با توجه به اهمیت مباحث طرح شده در کتابهای علوم انسانی و اسلامی بر دقت بیشتر بر محتوای این کتابها تاکید کرد و افزود: نظارت بر محتوای کتابها باید قبل از چاپ از سوی افراد فاضل و عالم انجام شود چراکه بعد از انتشار کتاب سایر اقدامات، دیگر اثری نخواهد داشت .

آیت الله سبحانی با اشاره به سخت گیری کشورهای مروج فرقه های ضاله برای ورود کتاب به کشورشان گفت: در نمایشگاه بین المللی کتاب باید از ارائه کتابهای مروج دروغ، تهمت و فساد علیه دین به طور جدی ممانعت شود .

وی طرح کتاب سال ولایت با محور اهل بیت (ع) را ارزشمند دانست و بر احیای آن تاکید کرد .

آیت الله سبحانی همچنین با اشاره به گرانی کاغذ و بالا رفتن قیمت تمام شده کتاب ، رفع این مشکل را خواستار شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدارها، تسهیل در فعالیتهای فرهنگی به ویژه برای حوزه های علمیه و دفاتر مراجع را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و افزود : از دیگر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر فعالیتهای هنری ،رونق بخشیدن به کتابخانه ها و رسیدگی به کانون های فرهنگی هنری خواهد بود .

آقای جنتی اهتمام به نشر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) را دغدغه اصلی خود بیان و اضافه کرد : ما همه مدیون خون شهدا هستیم و افتخار ما این است که نام وزارتخانه ما مزین به اسلام است و همه تلاشمان برای زنده کردن معارف اسلامی خواهد بود .





پنجشنبه، 21 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-12 ساعت 12:09
خبر بعدی : جان کری: اسد فورا زرادخانه شيميايی خود را اعلام کند
خبر قبلی : مرجع حکومتی به پاسداران: به اسد كمک كنيد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -