136 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی برنامه اجرا می‌کنند

سید عزت الله ضرغامی در تازه‌ترین اظهاراتش که در جمع ائمه جمعه سراسر کشور صورت گرفت، مطالبی را درباره فعالیت 136 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان، نشان دادن روابط عاطفی بین زن و مرد، پخش تصاویر زنانی که گفته می‌شود حجاب مناسبی ندارند و حضور بازیگرانی با لباس روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های صداوسیما بیان کرد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه در برنامه‌های این سازمان ذائقه‌ها و سلایق همه مردم باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: البته توجه به ذائقه مردم به این معنا نیست که ما برای کسب رضای مردم از اصول خود دست برداریم.

سید عزت‌ الله ضرغامی، شامگاه دوشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ماموریت ائمه جمعه را در مسائل دینی حکومتی و مردمی خلاصه کرده‌اند، اظهار کرد: البته وظیفه رسانه ملی هم مشابه وظایف ائمه جمعه است.

وی اضافه کرد: مواضع حاکمیت صدا و سیما به این معنا نیست چون حکومت در اختیار ماست پس باید با تحکم و زور حکمرانی کرد؛ کسی که حاکم می‌شود باید به بضاعت و ظرفیت مردم توجه کند.

ضرغامی همچنین با اشاره به اینکه رهبری تاکید کرده‌اند که رسانه ملی در فعالیت خود دین،‌ اخلاق، امیدبخشی و آگاهی‌بخشی را مدنظر داشته باشد، تصریح کرد: وظیفه رسانه ملی تبلیغ دین و ارتباط باورپذیر با مردم است.

ضرغامی در ادامه تصریح کرد: امروز وضعیت ارتباطی و رسانه‌ای جهان مثل گذشته نیست. در حال حاضر حدود 136 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی برنامه اجرا می‌کنند. زبان فارسی محدود به ایران، افغانستان و تاجیکستان است، اما این مقدار سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های فارسی زبان ماهواره نشان‌دهنده‌ی قدرت جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا استکبار جهانی از این جهت احساس خطر کرده و اجازه نمی‌دهد حتی یک شبکه جمهوری اسلامی ایرانی بر روی ماهواره ترک‌ست قرار بگیرد. اگر ما امروز در پارلمان انگلیس شاهد دودستگی هستیم، این امر طبق ادعای خود نمایندگان پارلمان انگلیس به دلیل تاثیر شبکه پرس‌ تی‌وی است.

پنجشنبه، 21 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-12 ساعت 12:09
خبر بعدی : افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت چای طی یک هفته
خبر قبلی : جنگ به اندازه رکود اقتصادی به اصناف ضربه وارد نکرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -