هدف بسیج سازندگی، تأمین امنیت غذایی کشور است

سپاه نیوز: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در چهارمین کارگروه اقتصاد مجمع عالی بسیج گفت: این سازمان توانسته است بخشی از اهداف تعریف شده در حوزه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند که در طول دو دهه اخیر بی سابقه بوده است.
به گزارش سپاه نیوز؛ سید صفر قائمی با بیان این که بسیج سازندگی در بخش سلامت و امنیت غذایی کشور گام های موثری برداشته است، افزود: در بحث انتقال دانش و تکنولوژی با برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی در بخش کشاورزی، دام و طیور، پرورش زنبور عسل، تولید کود ورمی کمپوست، تولید و پرورش ماهیان آبزی، پرورش بوقلمون و شتر مرغ توانستیم به خودکفایی نسبی دست یابیم.
وی با بیان اینکه همه مراکز تولیدی و ترویجی با بهره گیری از دانش و تکنولوژی بومی راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: امروزه بخش امنیت و سلامت غذایی یکی از پایه های نظام در دوران دفاع مقدس بود و نبود زیر ساخت های آن کشور را در آستانه بحران و فروپاشی قرار می دهد.
وی همچنین از ارائه 520 میلیارد ریال تسهیلات در بخش حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال با استفاده از وجوه مردمی خبر داد و بیان کرد: بسیج با کمترین هزینه، بزرگترین کارها را انجام می دهد.
قائمی با بیان این که کارگروه اقتصاد در مباحثی از قبیل اقتصاد، سازندگی و محرومیت زدایی، کشاورزی، صنعت، دام و طیور، بازار و تجارت، توسعه قرض الحسنه و امور خیریه، فرهنگی و اجتماعی هم فکری خواهد کرد گفت: در این راستا با حضور صاحب نظران و متفکران تصمیمات لازم اتخاذ و برای مصوب و اجرایی کردن آن به بسیج عالی استان انتقال می شود.
سرهنگ قائمی در خاتمه با اشاره به این که بسیج در بحث کارگروه فرهنگی صاحب نظر بوده تصریح کرد: کارگروه اقتصادی از سنت ترین کارگروه های بسیج عالی استان است.
در ادامه سرهنگ مددی مسئول سابق بسیج سازندگی استان با بیان این که عملیاتی کردن بسیاری از وعده ها و مصوبات در حد کاغذبازی باقی مانده است، افزود: بسیج عالی استان فرایند کاغذبازی را حذف و همه مصوبات را عملیاتی می کند.

پنجشنبه، 21 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-12 ساعت 03:09
خبر بعدی : هشدار؛ دریاچه ارومیه تا وقوع فاجعه فاصله ای ندارد
خبر قبلی : خواهر حزب اللهی راستگو، دروغگو از آب درآمد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -