قابل توجه وزیر خارجه فیس بوک باز رژیم آخوندی

دیگربان: عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته که فیس‌بوک ماهیت «جاسوسی» و «صهیونیستی» دارد و مارک زاکربرگ رابطه نزدیکی با اسرائیل دارد.

آقای خرم‌آبادی روز چهارشنبه (۲۰ شهریور) به خبرگزاری فارس گفته که زاکربرگ «چهارمین صهیونیست تأثیرگذار در سطح جهان» بوده و سازمان «سیا» نیز از وی تقدیر کرده است.

وی ادعا کرده است: «در حال حاضر فیس‌بوک به نیابت از CIA وظیفه جمع آوری اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است.»

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین از نخبگان و کار‌شناسان خواسته «تا مردم را با خطرات و تهدیدات فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی آشنا کنند.»

اظهارات خرم‌آبادی در شرایطی مطرح می‌شود که روز گذشته محمدرضا آقامیری٬ دیگر عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ و جرایم رایانه‌ای از امکان رفع فیلتر «مشروط» فیس‌ بوک در ایران خبر داده بود.

روز دوشنبه (۱۸ شهریور ماه) نیز غلامحسنی محسنی اژه‌ای٬ دادستان کل کشور اعلام کرده بود «اگر جرایم و مصادیق مجرمانه‌ای که در فیس بوک بوده رفع شده باشد می‌توان آن را رفع فیلتر کرد.»

گروهی از مقام‌های جمهوری اسلامی نگاه بدبینانه‌ای به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فعال در فضای مجازی دارند.

آن‌ها در سال‌های اخیر بار‌ها ادعا کرده‌اند «دشمنان» جمهوری اسلامی از طریق این شبکه‌های اجتماعی به دنبال سرنگونی نظام مستقر در ایران هستند.

فیس‌بوک و توییتر در ایران فیلتر است و بدون استفاده از فیلترشکن امکان دسترسی به این شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

پنجشنبه، 21 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-12 ساعت 02:09
خبر بعدی : کمیته‌ای در ریاست‌جمهوری برای وزرای فیسبوکی
خبر قبلی : برای چندمین بار در روزهای اخیر تهران لرزید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -