سوریه؛ دیدار محرمانه فرستادگان خامنه ای با پوتین

روزنامه الرای کویت به نقل از منابع خود مدعی شد: یک هیات نظامی، دیپلماتیک جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته دیداری سری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است.

به گزارش انتخاب، به گفته این منابع، هیات نظامی جمهوری اسلامی در این دیدار گفته است: با پرتاب نخستین موشک آمریکا به سوی سوریه، با تمام قدرت وارد جنگ می شویم، حتی اگر این موشک در بیابانی در سوریه بیافتد.

این منابع افزودند: رژیم ایران به شدت از سخنان لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر عدم شرکت این کشور در جنگ سوریه تعجب کرده بود، به همین خاطر هیئتی بلندپایه و متشکل از چهره های نظامی و دیپلماتیک برای دیدار با پوتین به روسیه اعزام کرد.

این منابع اضافه کردند: رژیم ایران در خصوص واکنش در مقابل حمله به سوریه جدیت دارد، چراکه سوریه بخشی از امنیت جمهوری اسلامی به شمار می آید.

از سوی دیگر، اگر اجازه حمله به سوریه و تضعیف نظام این کشور داده شود ، قدم بعدی، حمله به قلب رژیم ایران خواهد بود.

الرأی به نقل از منابع خود افزود، در حال حاضر نمی توان درباره احتمال وقوع یا عدم وقوع جنگ به طور قطعی اظهارنظر کرد. اما رژیم ایران همچنان اینگونه رفتار می کند که گویا قطعا جنگی درخواهد گرفت؛ و تصمیم رژیم ایران در زمینه دفاع از سوریه فارغ از هزینه هایش عملی خواهد شد.

در این دیدار ولادیمیر پوتین دریافت که موضع رژیم ایران کاملا واضح، صریح و غیرقابل عدول و کاملا سرنوشت ساز است.

بنا به ادعای این روزنامه کویتی، منابع بلندپایه جمهوری اسلامی به نقل از هیأت دیدار کننده با پوتین اعلام کردند که رئیس جمهور روسیه از جدیت مهمانانش و تصمیم مقامات رژیم ایران برای پیوند سرنوشت ساز با سوریه حیرت زده شد.

پنجشنبه، 21 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-12 ساعت 02:09
خبر بعدی : گزارش بازرسان سوریه دوشنبه منتشر می‌شود
خبر قبلی : گزارشهای مربوط به بحران سوریه؛ آخرین جشن تولد اسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -