اتم رژیم؛ آمریکا: اقدامات دردسرساز را متوقف کنید

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز با لحنی هشدارآمیز گفت، رژیم تهران بهتر است از فرصت موجود برای حل مسئله هسته ای خود استفاده و اقدامات دردسرساز را متوقف کند.

این دیپلمات آمریکايی گفت، رژیم تهران اخیرا فعالیتهای خود را در زمینه غنی‌سازی اورانیوم با نصب سانتریفیوژهای پیشرفته گسترش داده است.

وی افزود، رژیم تهران همچنین در ساخت رآکتور اراک پیشرفت داشته که می‌تواند پلوتونیوم لازم را برای ساخت بمب‌ هسته‌ای تولید کند.

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، اینها همه پیشرفت‌های دردسرساز هستند. امیدواریم دولت جدید در ایران با برداشتن گام‌هایی ملموس ظرف چند ماه آینده طبق وعده‌هایش درباره شفافیت و همکاری عمل کند.


تهدید رژیم تهران به خروج از ان پی تی

سایت فرارو در تهران: یک کار‌شناس مسائل هسته‌ای با اشاره به سخنان شب گذشته روحانی و ابراز امیدواری برای حل فوری مسئله هسته‌ای گفت: مهترین فراز از سخنان رییس جمهوری در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود تاکید بر این موضوع بود که زمان برای حصول توافق در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی «نامحدود نیست».

حسن بهشتی‌پور با بیان این مطلب گفت: این سخنان حاوی یک پیام واضح و روشن برای غرب بود. جمهوری اسلامی ایران در حالی آمادگی کامل برای مذاکره با طرف‌های درگیر در پرونده هسته‌ای را دارد که این آمادگی تا قیامت نخواهد بود و یقینا باید یک پایانی برای آن متصور بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال آن بوده است که غرب برای حل موضوع هسته‌ای ایران یک جدول زمانی به منظور تعیین پایان مذاکرات تهیه کند چرا که تطویل مذاکرات پس از اعمال تحریم‌ها و تداوم و گسترش آن به ضرر جمهوری اسلامی بوده و هست.

بهشتی پور افزود: گروه ۱+۵ نمی‌تواند هیچگاه انتظار یک طرفه‌ای داشته باشد. انتظارات به هر حال دو طرف است در ازای هر گام اعتماد سازی که جمهوری اسلامی ایران بر می‌دارد طرف مقابل هم باید یک گام اعتماد ساز بردارد و گام اعتماد سازی که مد نظر جمهوری اسلامی ایران است پذیرش حق غنی سازی بین المللی در چارچوب قوانین بین المللی است.

این کار‌شناس مسائل هسته‌ای درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که گروه ۱+۵ در مذاکرات پیش رو حاضر شود گام اعتماد ساز مورد نظر جمهوری اسلامی را بردارد گفت: اگر آن‌ها حاضر نشودند که این گام را بردارند همانطور که آقای روحانی تاکید کرد فرصت تاریخی که ملت ایران به وجود آورده است را یکبار دیگر از دست می‌دهند و جمهوری اسلامی را وادار می‌کنند تا تعهدات خود به ان پی تی و آژانس بین المللی انرژی اتمی را متوقف کند.

چهارشنبه، 20 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-11 ساعت 21:09
خبر بعدی : گزارشهای مربوط به بحران سوریه؛ آخرین جشن تولد اسد
خبر قبلی : مذاکره پوتین و روحانی درباره همکاریهای نظامی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -