ورود هزاران تاکسی چینی به ناوگان تاکسیرانی ایران

دیگربان: شریف حسینی٬ عضو کمیسیون صنایع مجلس از ورود ۱۰ هزار تاکسی چینی به ناوگان تاکسیرانی ایران خبر داد و گفت کمیسیون صنایع موضوع واردات این تاکسی‌ها را پیگیری خواهد کرد.

آقای حسینی روز دوشنبه (۱۸ شهریور) به خبرگزاری «تسنیم» گفته که «این واردات سود سرشاری را به کشور سازنده این خودرو‌ها، یعنی چین سرازیر» کرده است.

وی افزوده واردات این تعداد تاکسی آن هم به شکل CKD {به شکل قطعات} برخلاف «سیاست‌های نظام و حمایت از تولید ملی است و به تولیدات کشور ضرر خواهد رساند.»

حسینی افزوده قطعات این تاکسی‌ها از چین وارد شده و در ایران تنها مونتاژ شده و «سود شرکت‌هایی مثل ایران خودرو و سایپا از این موضوع بسیار محدود است.»

پیش‌تر اعضای کمیسیون صنایع مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت از دولت خواسته بودند به واردات خودروی بی‌کیفیت چینی پایان دهد.

چین بیش از دو سال است که در ازای دریافت نفت از ایران٬ کالاهایی با کیفیت بسیار پائین به ایران صادر می‌‌کند که همین مسئله منجر به ورشکستگی بسیاری از تولید‌کنندگان داخلی شده است.

طی این مدت نیز گزارش‌هایی از عوارض استفاده از سرنگ‌ها و دارو‌های چینی غیراستاندارد در بیمارستان‌ها گزارش شده که مقام‌های مسئول اظهارات متناقضی در این خصوص داشته‌اند.

سه شنبه، 19 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-10 ساعت 01:09
خبر بعدی : 44 نفر در تصادف جاده قم زنده زنده در آتش سوختند
خبر قبلی : امام جمعه بی انصاف فکر شب اول قبر خودش باشد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -