اپوزیسیون سوری: ترفند اسد و استادش برای جلوگیری از حمله

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، رهبر ارتش آزاد سوریه امروز رژیم بشار اسد و حامی بین المللی اش روسیه را به دروغگويی متهم کرد و نسبت به ترفند آنها برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه دمشق هشدار داد.

پیش تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشنهاد کرده بود انبار تسلیحات شیمیایی رژیم سوریه تحت نظارت بین المللی قرار گیرد و ولید المعلم، وزیر امور خارجه رژیم سوریه نیز گفته که دمشق از این پیشنهاد استقبال می کند.

سلیم ادریس، رهبر ارتش آزاد سوریه در واکنش به این خبر گفت، اینهم دروغی تازه از سوی اسد و استادش پوتین است و تنها هدفشان از این کار جلوگیری از اقدام نظامی غرب در سوریه است.

این مقام اپوزیسیون سوری از جامعه جهانی خواست فریب ترفند اسد و استاد او را نخورند و گفت، رژیم سوریه در پی خرید وقت است و نباید به اینها اعتماد کرد.

از سوی دیگر یک مقام آمریکايی در واشنگتن اعلام کرد، پیشنهاد روسیه به خاطر تهدید حمله نظامی اتخاذ شده است. با اینهمه ما حاضریم این پیشنهاد را بررسی کنیم.

همزمان سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، رژیم سوریه بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرده و امنیت متحدانش واشنگتن را در خطر قرار داده است.

وی افزود، برای حمله به رژیم سوریه از حمایت جهانی برخوردار شده ایم و هدف ما پایان دادن به درگیری ها در سوریه از طریق روند سیاسی است که باعث شود بشار اسد از قدرت خود کناره گیری کند.


دوشنبه، 18 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-09 ساعت 19:09
خبر بعدی : سوریه؛ ابراز تردید آمریکا نسبت به پیشنهاد روسیه
خبر قبلی : ملاها و واشنگتن؛ خطرات مماشات - شاهین فاطمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -