سوریه؛ کری: راه حل سیاسی پس از تنبیه بشار اسد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وزیر امور خارجه انگلیس امروز در دیدار با همتای آمریکايی خود بر لزوم مجازات عاملان حملات شیمایی در سوریه تاکید کرد و گفت، ایالات متحده از حمایت دیپلماتیک کامل انگلیس برخوردار است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ادامه رایزنی‌ها و تلاش‌هایش برای جلب حمایت بین‌المللی از طرح آمریکا برای حمله به رژیم سوریه هم اکنون در لندن بسر می برد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران گفت، ما با همتای آمریکایی خود درباره بحران سوریه مذاکره کردیم. ما به اقدام پارلمان در مخالفت با حمله به سوریه احترام می گذاریم اما موضع ما همچنان در راستای مواضع آمریکاست و از جمله معتقدیم که باید پاسخی قاطع به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه داده شود.

جان کری‌، وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت، رای منفی پارلمان انگلیس به مشارکت در حمله به سوریه تاثیری بر روابط دو جانبه نداشته و دو کشور همچنان همپیمان خواهند ماند.


راه حل سیاسی پس از تنبیه بشار اسد

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز در یک کنفرانسی خبری در لندن جدیدترین مواضع خود را درباره سوریه اعلام کردند.

ویلیام هیگ در این نشست خبری اعلام کرد هدف و تلاش انگلستان در بحران سوریه هماهنگی نزدیکی با آمریکا دارد.

وی افزود، هیگ در ادامه سخنان خود افزود: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و هدف مشترک ما با آمریکایی‌ها وضع شروط جدید برای ژنو 2 و اطمینان از عدم استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی است.

جان کری نیز در این نشست اعلام کرد، اولویت اول ما دستیابی به راه‌حل سیاسی در بحران سوریه است. اما ثمربخش بودن اقدامات سیاسی در صورت عدم حمله به سوریه چندین سال زمان خواهد برد.

وزیر امور خارجه آمریکا از بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواست برای جلوگیری از حمله نظامی به این کشور، در مدت یک هفته سلاح های شیمیایی اش را تحویل دهد.

وی در ادامه افزود: اطمینان دارم کنگره آمریکا به صورت دقیق درباره طرح اوباما برای حمله به سوریه تصمیم‌گیری خواهد کرد.


دوشنبه، 18 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-09 ساعت 13:09
خبر بعدی : سوریه؛ آمریکا: عربستان از حمله نظامی حمايت می کند
خبر قبلی : شکنجه و تير خلاص در قانون نظام آخوندی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -