حمله به متحد رژیم تهران و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ‌ای

شورای حکام در انتظار نتایح گفتگوهای 5 مهر

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، نشست یک هفته ای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از امروز در مقر این سازمان آغاز شد. پرونده هسته‌ای رژیم تهران جزو محورهای این نشست است.

این نشست در حالی برگرار می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی و رژیم تهران توافق کردند گفتگوهای هسته‌ای را در ۲۷ سپتامبر(۵ مهر) در وین از سر بگیرند.

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز گفت، همکاری رژیم تهران با بازرسان آژانس فوریت دارد و ضروری است.

یوکیو آمانو که در آغاز نشست شورای حکام آژانس سخن می گفت، افزود، رژیم تهران باید پاسخگوی نگرانی‌ها درباره احتمال اهداف نظامی برنامه هسته ایش باشد.

از سوی دیگر دیپلمات‌های غربی اعلام کردند نتیجه گفتگوهای اواخر سپتامبر می‌تواند در نشست آتی شورای حکام در ماه نوامبر مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که گفتگوها نتیجه بخش نبود، آژانس لحن خود را نسبت به رژیم تهران تغییر خواهد داد.


حمله به سوریه و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ‌ای

نماینده پیشین جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تاثیر جنگ احتمالی علیه سوریه گفت: یقینا جنگ احتمالی علیه سوریه می‌تواند سایه خود را بر مذاکرات هسته‌ای بیندازد و روح همکاری در مذاکرات را تضعیف کند.

علی خرم کار‌شناس مسائل بین الملل با بیان این مطلب در گفتگو با سایت فرارو گفت: جنگ احتمالی علیه متحد جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نگاه تهران به مذاکرات هسته‌ای را به طور طبیعی امنیتی کند و دست باز هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی را جمع کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین آثار جنگ احتمالی علیه سوریه می‌تواند سرد کردن مراودات و مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی با گروه ۱+۵ باشد


دوشنبه، 18 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-09 ساعت 13:09
خبر بعدی : دیپلمات آمریکايی: فعلا امکان مذاکره با ملاها وجود ندارد
خبر قبلی : متحدان رژیم در منطقه زیر ضرب و آشفتگی در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -