دیپلمات آمریکايی: حمله به اسد و ضربه زدن به محور شر

معاون سياسی سابق وزارت خارجه آمريکا در باره حمله احتمالی به سوریه گفت: آمريکا کاملا حق دارد که اقدام کند و آنچه جان کری بايد بگويد اين است که آمريکا بايد اعتبار خود را در جهان حفظ کند.

نيکولاس برنز افزود: ما باید همچنین حمايت خود را از مخالفان سوری افزایش دهیم و محور رژيم تهران و حزب الله را عقب برانيم.

جان کری وزير خارجه آمريکا نيز در کنفرانس مطبوعاتی پاریس گفت: امروز اسد به ما نگاه می کند تا ببيند آيا ما اقدام او را بدون تنبيه رها می کنيم يا نه، و همين کار را رژیم ايران، کره شمالی، حزب الله و ديگران که در حال تماشای واکنش آمريکا و فرانسه و بقيه جهان هستند، می کنند.

وی افزود: اکنون زمان آن نيست که به يک ديکتاتور اجازه دهيم از يکی از بدترين سلاحهای روی زمين، بی محابا استفاده کند. اگر عمل نکنيم، به حزب الله، رژيم ايران و اسد مجوز می دهيم که هر کاری می خواهند با مردم سوريه بکنند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: در اين ميان رژيم ايران چه خواهد گفت، اگر آمريکا عقب نشينی کند. چه کسی می تواند فکرش را بکند که اگر ما نتوانيم واکنش نشان دهيم، در مذاکرات بعدی با رژيم ايران بتوانيم مانع از توليد تسليحات اتمی توسط اين رژيم شويم.


انتظار انتقامجويی از سوی رژيم ايران

فرانسيس تاونزند مشاور سابق امنيت ملی آمريکا گفت: پس از حمله به سوريه، هم طراحان نظامی و هم افراد سياسی در کاخ سفيد انتظار هر گونه انتقامجويی از سوی رژيم ايران را دارند. ما بايد به ياد داشته باشيم که رژيم ايران و نيروی قدس بودند که ترور سفير عربستان سعودی در واشنگتن را طراحی کردند.


یکشنبه، 17 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-08 ساعت 13:09
خبر بعدی : گیر کردن احمدی نژاد در آسانسور
خبر قبلی : ارسال سلاح برای رژیم اسد؛ سفر ظریف به عراق


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -