افزایش ۹۵ درصدی قیمت حبوبات در ایران

دیگربان: هدایت‌الله میرمرادزهی٬ عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام افزایش ۹۵ درصدی قیمت حبوبات در ایران گفته که دولت دهم ۷۵ هزار تن «جو» از فرانسه وارد کرده است.

آقای میرمرادزهی روز یک‌شنبه (۱۷ شهریور) در گفتگو با سایت «خانه ملت» گفته قیمت حبوبات در ایران بیش از ۹۴ درصد افزایش داشته و در حال حاصر تعرفه ۵۰ درصدی برای صادرات آن در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال اظهار کرده که «متأسفانه دولت دهم درپی قطع صادرات حبوبات اقدام به واردات جو از فرانسه نیز کرده است.»

این نماینده مجلس اضافه کرده که آمار دولت دهم مبنی بر تولید ۸۵۰ هزار تنی حبوبات درسال جاری «درست» نبوده و منجر به کمبود این کالا در ایران شده است.

میرمرادزهی ادامه داده است: «متأسفانه تا به امروز دولت دهم آمار مشخصی از میزان واقعی تولیدات داخلی از جمله محصولات کشاورزی ارائه نداده است.»

در یک سال اخیر قیمت تخم‌مرغ ۷۳.۶، برنج ۶۹.۸، حبوبات ۸۸.۲، میوه‌های تازه ۴۰.۴، سبزی‌های تازه ۸۰.۷، گوشت قرمز ۳۹.۹،‌ چای ۹۸.۳ و روغن ۵۷.۷ درصد افزایش یافته است.

قیمت کالا و خدمات طی دو سال گذشته افزایش سرسام‌آوری داشته و براساس برخی گزارش‌ها نرخ کنونی تورم در ایران نزدیک به ۴۰ درصد اعلام شده است.

از تحریم٬ ناکار‌آمدی دولت دهم و اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان سه عامل افزایش گرانی‌ها در ایران نام برده می‌شود.

یکشنبه، 17 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-08 ساعت 12:09
خبر بعدی : تلاش پاسداران برای ابقای قالیباف در شهرداری
خبر قبلی : در دولت اعتدال هم دانشجویان ستاره دار می شوند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -