اوباما: ما آمریکا هستیم و نمی‌توانیم چشمانمان را ببندیم

رئیس جمهور آمریکا امروز در نطق هفتگی خود در خصوص سوریه گفت: ناکامی در واکنش به حملات شیمیایی 21 اوت تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است چرا که شانس حملات شیمیایی از سوی رژیم اسد و گروه‌های تروریستی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما گفت: آمریکا باید با دست زدن به اقدام نظامی از حملات شیمیایی آتی پیشگیری کند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اعضای کنگره از هر دو حزب نباید در مقابل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بی تفاوت باشند و چشم خود را بر روی این مساله ببندند.

پرزیدنت اوباما افزود: ما ایالت متحده ‌آمریکا هستیم و نمی‌توانیم چشمانمان را به روی تصاویری که در سوریه می‌بینیم، ببندیم.


کشورهايی که برای حمله به سوریه اعلام آمادگی کرده اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا برای جلب حمایت بین المللی از حمله نظامی به رژیم سوریه، جمعه شب وارد ويلنيوس پايتخت ليتوانی شد.

وی قرار است روز شنبه با وزيران خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا که در ويلنيوس بسر می برند، دیدار و گفتگو کند.

وزیر خارجه آمریکا عصر شنبه نیز در پاریس با مقامات فرانسوی دیدار خواهد کرد و سپس عازم لندن خواهد شد.

از سوی دیگر یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته که نمی تواند در حال حاضر لیست کامل کشورهایی که حاضر به همکاری در حمله نظامی به رژیم سوریه هستند را اعلام کند.

همزمان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در واکنش به سئوالات مکرر خبرنگاران در مورد کشورهایی که به ائتلاف آمریکا برای حمله به رژیم سوریه می پیوندند تنها از 9 کشور نام برد: فرانسه، استرالیا، آلبانی، کوزوو، کانادا، دانمارک، لهستان، رومانی و ترکیه.


بیانیه برخی کشورهای گروه 20 در حمایت از اقدام علیه اسد

تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده در نشست گروه 20 خواستار پاسخی قاطع از سوی جامعه بین‌المللی علیه رژیم سوریه شدند.

امضاکنندگان این بیانیه گفته‌اند از اقدام قاطع شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کنند اما جهان نمی‌تواند تا ابد منتظر بماند.

شنبه، 16 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-07 ساعت 20:09
خبر بعدی : فیلم؛ آتش گرفتن حیوانات در باغ وحش مشهد
خبر قبلی : اتحادیه عرب: سپاه پاسداران در داخل سوریه می‌ جنگد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -