سوریه؛ اوباما سه شنبه به مردم آمریکا توضیح می دهد

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز سه‌شنبه برای مردم کشورش درباره اینکه چرا می‌خواهد به رژیم سوریه کند، به سخنرانی بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا گفت که عدم واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه پیامی به حکومتهای خودسر است مبنی بر اینکه زمانی که از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود استفاده می‌کنند، هیچ پیامدی به وجود نمی‌آید.

وی افزود که قصد دارد تا بهترین گزینه خود را به جامعه بین‌الملل ارائه کند و به مردم آمریکا بگوید چرا می‌خواهد دستور حمله به رژیم بشار اسد را صادر کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در روز آخر نشست گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه به سخنرانی پرداخت و با رهبران بین‌المللی به منظور دستیابی به حمایت آنها برای حمله به سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت که مطمئن است اکثر این رهبران از برنامه وی برای انجام حمله نظامی در سوریه حمایت می‌کنند.

جو بایدن، معاون اوباما و میزبانی دیگر از مقام‌های ارشد دولتی آمریکا در روزهای اخیر تلاش خود را برای ترغیب قانونگذاران به منظور حمایت از ضرورت مجازات رژیم دمشق به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان سوری بیشتر کرده‌اند.

دولت واشنگتن این مسئله را مطرح کرده که عدم حمله به رژیم سوریه، به بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور جرات استفاده بیشتر از سلاح شیمیایی را می‌دهد و پیامی است به سایر حکومتهای یاغی چون جمهوری اسلامی که آمریکا نمی‌خواهد در قبال استفاده از سلاح کشتار جمعی دست به واکنش بزند.

شنبه، 16 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-07 ساعت 12:09
خبر بعدی : سرکرده نظامی رژیم: «اعتدال» اصول را تغییر نمی ‌دهد
خبر قبلی : یکی از هدفها مرکز صداوسیمای رژیم سوریه است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -