آخوند روحانی و "اعتدال"؛ قربانی حمله نظامی به سوریه

الشرق الاوسط طی مقاله ای نوشت: برخی از گزارش ها حاکی از آن است که جفری فلتمن معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل، دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا و سفیر سابق آن کشور در لبنان که از نزدیک مسئول مقابله با سیاست های رژیم ایران در آن کشور بوده است در سفر اخیر خود حامل پیامی برای رژیم ایران بوده است.

طبق گزارشها فلتمن با به کار گیری یک زبان دیپلماتیک حرف های خود را مطرح نموده و "ایرانیان فهمیدند که فلتمن (در واقع) به آنان می گوید که در صورت حمله به سوریه، رژیم ایران (بهتر است) آرام بماند.”!

به گزارش «انتخاب» پرزیدنت اوباما سال گذشته به کار گیری سلاح شیمیائی توسط حکومت دمشق را "خط قرمز” آمریکا اعلام نمود. قدرت های بزرگ، و به ویژه آمریکا، برای جلوگیری از جنگ های ویرانگر از حربه تهدید و اعلام خطوط قرمز استفاده می کنند. اینک با وقوع حملات شیمیائی، اگر اوباما، در مقام رئیس جمهور آمریکا، واکنشی از خود نشان ندهد اعتبار تهدیدات خود را زیر سئوال خواهد برد.

نویسنده ادامه می دهد: فراموش نباید کرد که تا این لحظه اوباما دو خط قرمز برای رژیم ایران نیز مشخص کرده است. نخست بستن تنگه هرمز، و دوم تلاش آن کشور برای دستیابی سلاح هسته ای. در صورتی که آمریکا، به عنوان یک ابر قدرت، در مواجهه با جریانات اخیر در سوریه از خود بی تفاوتی و یا انفعال نشان دهد این تصور برای رژیم ایران ایجاد خواهد شد که خطوط قرمز تعیین شده توسط اوباما بلوفی بیش نیست. تبعات این مسئله در حد ایران محدود نخواهد ماند و اصولا تهدیدات آمریکا را مورد تردید قرار داده و از اعتبار آن کشور به عنوان یک ابر قدرت خواهد کاست.

الشرق الاوسط نوشت: واکنش رژیم ایران به حمله به سوریه بستگی به شدت حملات آمریکا و متحدانش دارد. فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به چنین اقدامی از سوی آمریکا شدیدا اخطار داده اند. بی عملی محض، آنها را گرفتار همان بحرانی می کند که اینک پرزیدنت اوباما با آن دست به گریبان است. روند درگیری نظامی غرب به رهبری آمریکا با سوریه، بهر شکلی که باشد، نتیجه آن رادیکالیزه شدن دوباره فضای سیاسی در ایران و تضعیف دولت نوپای روحانی خواهد بود.

پنجشنبه، 14 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-05 ساعت 21:09
خبر بعدی : آمریکا: روسیه شورای امنیت را به گروگان گرفته است
خبر قبلی : حمله به رژیم سوریه محدود نیست؛ احتمال حمله زمینی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -