دانشجویان باید از سبک زندگی امام صادق الگو بگیرند

آیت الله مرتضی مقتدایی در جمع اساتیدو دانشجویان دانشگاه شهرکردگفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید از سبک زندگی امام صادق علیه السلام برای جذب دانشجو و طلبه الگو بگیرند.
به گزارش سپاه نیوز؛ عضو جامعه مدرسین قم افزود: یکی از روش های امام صادق علیه السلام در پذیرش دانشجو، راستی و درستی آن ها بود، دانشجو باید قبل از شروع به تعلیم دارای تقوا باشد.
وی با اشاره به این سخن امام صادق علیه السلام که می فرمایند: دوست ندارم جوانی را ببینم مگر در دو حالت، یا عالم باشد، یا در حال درس خواندن اظهار داشت: این سخنان نشان دهنده این است که علم تنها کافی نیست و کسی که عالم شد باید دارای تواضع، وقار و حلم باشد.
عضو جامعه مدرسین قم در ادامه خاطر نشان کرد: امام صادق علیه السلام تقوا و ورع در دین، راستگویی، امانت داری و حسن خلق را از صفات شیعیان مذهب جعفری دانستند و فرمودند هر کسی این صفات را نداشته باشد سبب می شود که ننگ و عار آن فرد به من برسد و بگویند پیروان مذهب جعفری دروغ گویند، این در حالی است که شیعه امام کسی است که موجب خوشالی شود نه آبروریزی از امام خود.
وی تصریح کرد: به حکم امام صادق علیه السلام کسی که اجتهاد داشته باشد می تواند ولی امر مسلمین قرار بگیرد و بر آن ها حاکم باشد این در حالی است ممکن است چندین فقیه در یک کشور وجود داشته باشد.
آیت الله مقتدایی گفت: در دوران حکومت اسلامی اگر هر مجتهدی در گوشه ای که زندگی می کند و ولایت داشته باشد، هرج و مرج در جامعه ایجاد می شود ، حکومت اسلامی برای نظم دادن به زندگی مردم شکل گرفته است، به همین منظور باید یک ولی امر بر مردم حکومت داشته باشد.
وی عنوان کرد: ولی فقیه از دو جهت مورد توجه است، یکی از نظر شرعی که از طرف امام زمان علیه السلام وخدا حکم دارد و دیگری از نظر عرف که خود مردم آن را انتخاب کرده اند. عضو مجلس خبرگان رهبری نبود رهبری در کشورهایی که انقلاب کردند را عامل ازدست دادن اداره کشورشان دانست و افزود: به برکت وجود ولی فقیه در ایران،بین سه قوه وحدت و یک پارچگی وجود دارد و مردم در امنیت به سر می برند.
آیت الله مقتدایی وظیفه مردم نسبت به ولایت و رهبری را این گونه بیان کرد: مطیع دستورات مقام معظم رهبری باشیم و ایشان را به عنوان جانشین امام زمان علیه السلام بشناسیم که سبب آرامش در کشور می شود وبرکاتش به خود مردم می رسد.

پنجشنبه، 14 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-05 ساعت 10:09
خبر بعدی : قیمت امروز طلا و ارز در بازار تهران
خبر قبلی : برخی استادان بازنشسته شده از جوانی در غرب بودند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -