شرکت آلمان در مداخله نظامی در سوریه با حکم ناتو

صدراعظم آلمان گفت که کشورش تنها در صورتی در مداخله نظامی در سوریه مشارکت می‌کند که حکم ناتو یا سازمان ملل درباره آن صادر شود.

به گزارش صدای روسیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی تاکید کرد که تنها با حکم ناتو یا سازمان ملل، آلمان در مداخله نظامی در سوریه مشارکت می‌کند.

مرکل قرار است در نشست جی 20 با رهبران روسیه و چین در این خصوص رایزنی کند.


ناتو: باید به رژیم سوریه پاسخی محکم داد

دبیرکل ناتو در یک کنفرانس خبری با متهم کردن رژیم سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی گفت: برای رویارویی با تهدیدات امنیتی در خصوص بحران سوریه آماده‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو روز دوشنبه در کنفرانس خبری خود در بروکسل گفت: نمی‌توان حمله شیمیایی در سوریه را نادیده گرفت.

وی افزود: ادله زیادی وجود دارد که رژیم سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. باید پاسخی محکم به رهبران دمشق داده شود که دیگر شاهد استفاده از سلاح شیمیایی در جهان نباشیم چرا که اگر این کار انجام نگیرد، در واقع پیامی به دیکتاتورهای جهان داده‌ایم که اقداماتشان بازخواستی نخواهد داشت.

دبیرکل ناتو درباره احتمال حمله سوریه به ترکیه نیز گفت: همه به خوبی می‌دانند که حمله به یک عضو ناتو حمله به تمامی ائتلاف است و ما در صورت چنین شرایطی با توافق تمامی کشورهای عضو اقدامی مناسب برای پاسخ به آن انجام خواهیم داد و هم‌اکنون علاوه بر پاتریوت‌ها، چند کشتی نیز برای حمایت از ترکیه و دیگر اعضای ناتو به دریای مدیترانه اعزام کرده‌ایم.

سه شنبه، 12 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-03 ساعت 12:09
خبر بعدی : سوریه؛ همکاری نظامی عربستان، ترکیه و امارات با آمریکا
خبر قبلی : بحران سوریه؛ حزب‌الله لبنان به حالت آماده‌باش درآمد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -