لس آنجلس تایمز: درنگ اوباما و احتمال تجديد نظر انگليس

روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت قانون گذاران انگلیسی که روز پنج شنبه از حمایت از حمله به سوریه خودداری کردند ممکن است اکنون با توجه به درنگ آمریکا در این زمینه فرصت دیگری برای بررسی شواهد تازه و رای گیری مجدد پیدا کنند.

این روزنامه آمریکایی امروز نوشت به گفته مقامات بلند پایه، تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای کسب تایید کنگره در حمله نظامی به سوریه می تواند روزنه ای را برای رای گیری مجدد پارلمان انگلیس که چنین مداخله ای را رد کرده بود بگشاید.

قانونگذاران فرانسه نیز از این فرصت برای بحث پیرامون به رای گذاشتن مداخله نظامی در سوریه استفاده کردند.

تاخیری که اوباما در حمله به سوریه با منوط دانستن آن به موافقت کنگره ایجاد کرد ممکن است به قانونگذاران انگلیسی نیز فرصت دهد تا شواهد جدیدی را که دولت سوریه را به حمله با گازهای سمی به مناطق اطراف دمشق متهم می کند بررسی کنند.

مالکوم ریفکیند، رئیس کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس گفت، این مسئله فرصت تازه و بسیار مهمی را ایجاد می کند.

وی با اقدام نظامی به عنوان گزینه ای در پاسخ به اتهام حمله شیمیایی دولت سوریه موافق است.

ریفکیند افزود دیوید کامرون، نخست وزیر و اد میلیبند، رهبر حزب مخالف انگلیس اکنون باید با مطرح کردن مجدد این موضع در مجلس عوام موافقت کنند.

در همین زمینه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفته است کشورش بدون کسب رضایت پارلمان به آمریکا در این اقدام نظامی خواهد پیوست. اما احزاب مخالف به وی در مورد اتخاذ تصمیم های عجولانه هشدار دادند و خواستار رای گیری در این زمینه در مجمع ملی شدند حتی اگر اولاند به نتیجه این رای گیری توجهی نکند.

جلسه مجمع ملی فرانسه قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.


دوشنبه، 11 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-02 ساعت 19:09
خبر بعدی : صدای رفسنجانی: رژیم اسد مسئول حمله شیمیایی است
خبر قبلی : اعلام آمادگی ناتو: باید به رژیم سوریه پاسخی محکم داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -