سازمان ملل: تحقیقات فوری در مورد وقایع کمپ اشرف

اظهارات ضد و نقيض مقامات عراقی در مورد وقايع کمپ مجاهدین

خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش کرد، دولت عراق روايتهای ضد و نقيضی در مورد آنچه در کمپ اشرف رخ داد ارائه می دهد. الموسوی يک سخنگوی نخست وزير گفت، تحقيقات اوليه نشان می دهد که کشته شدن اعضای کمپ بر اثر درگيريهای داخلی بوده است. شمری رئيس پليس استان ديالی نيز همين را می گويد. اما يک مقام پليس ديالی که می خواست ناشناس باقی بماند گفت، در اين درگيريها نيروهای عراقی شرکت داشتند اما آنها مجاز نيستند در اين باره اطلاعاتی بدهند.

از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل در واکنش به جنایت هولناک در کمپ مجاهدین در عراق واکنش نشان داد و تحقیقات فوری در این مورد را خواستار شد.

بان کی مون از دولت عراق خواسته است هرچه سریعتر تحقیقات در این مورد را آغاز کرده و نتایج این بررسی‌ها را اعلام کند.


آمريکا حمله به کمپ مجاهدین را محکوم نمود

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد دولت آمريکا حمله به کمپ اشرف محل سکونت پناهندگان ايرانی را که گفته می شود دست کم 50کشته بر جا گذاشته است محکوم نمود.

در بيانيه ای که از سوی وزارت خارجه آمريکا منشتر شد آمده است، ایالات متحده قويا حمله وحشتناک به قرارگاه اشرف را که به گفته منابع مختلف منجر به کشته و زخمی شدن شمار زيادی از ساکنان شد محکوم می کند.

بيانيه وزارت خارجه آمريکا تأکيد می کند که از انجام تحقيقات مستقل توسط هيئت سازمان ملل در عراق حمايت می کند.


زدن تیرخلاص به مجروحین مجاهدین در کلینیک

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صبح امروز نیروهای ارتش عراق با شلیک خمپاره و رگبار گلوله به حدود ۱۰۰ نفر از ساکنین کمپ اشرف که طبق توافق چهار جانبه سازمان ملل متحد، دولت آمریکا، عراق و نمایندگان ساکنین اشرف برای حل و فصل اموال خود در آنجا بسر می بردند دست به کشتار بی رحمانه آنها زدند و حتی گروگانهایی را که در دست آنها بودند با شلیک تیر خلاص به قتل رساندند.

خبرگزاری سپاه پاسداران در گزارشهای متعدد و متناقض خود در سایت خبرگزاری خود( فارس) به حمایت از این کشتارها پرداخت وبطور ضمنی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است و نقش سپاه تروریستی قدس و فرمانده خونریز و جنایتکار آن قاسم سلیمانی را در این کشتار عیان کرد هر چند که ظاهرا اجرای این کشتار وحشیانه به دستور مالکی و ارتش عراق می باشد.

تصاویر منتشرشده نشان می دهد که این مزدوران برخی از ساکنان کمپ اشرف را حتی در کلینیک با زدن تیر خلاص به قتل رسانده اند.


دوشنبه، 11 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-09-02 ساعت 10:09
خبر بعدی : رژیم گروگانگیر شش گروگان اسلواکی را آزاد کرد
خبر قبلی : کلاس‌های درس هنوز با بخاری نفتی گرم می‌شوند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -