اگر در سوريه عمل نکنيم، ملاها جری تر می شوند

رئيس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا گفته است، اگر در سوريه عمل نکنيم رژيم تهران جری تر می شود

مايک راجرز در مصاحبه با سی ان ان گفت، وقتی رئيس جمهور در مورد سوریه خواهان تعیین خط قرمز شد و رژیم اسد بارها از آن عبور کرد، اعتبار آمريکا در معرض قضاوت قرار گرفت.

وی افزود، من بر اين عقيده بودم که بايد زودتر از اينها تصميم گيری می شد و اين که نشد، کار اشتباهی بوده و هنوز هم بر اين نظر هستم. اما اکنون ما در نقطه ای هستيم که هستيم. در نقطه ای که پرزیدنت اوباما اين خط قرمز را تعيين کرده، آنها هم از آن عبور کرده اند. ما می دانيم که آنها تسليحات شيميايی دارند. امنيت ملی آمريکا ايجاب می کند که اطمينان يابيم اين تسليحات شيميايی به دست حزب الله و ساير تروریستها نيفتند.

رئيس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا گفت، در سوريه انبارهای زيادی از تسليحات متعارف هم وجود دارند. فراموش نکنيد که روسيه به قدری سلاح در سوريه ريخته است که گويی فردايی وجود ندارد. اين سلاحها ضمنا خيلی سلاحهای پيچيده ای هستند. سلاحهای ضدتانک و ...که نمی خواهيم اين نوع سلاحها هم به دست افراد ناباب بيفتد.

وی افزود، ما با شرايطی مواجه هستيم که تسليحات شيميايی مورد استفاده قرار گرفته است. تعيين خط قرمز و عدم انجام کاری در قبال آن از همه بدتر است و بهای آن را خواهيم داد. به همين دليل است که می بينيم روسيه اين قدر جری شده است زيرا فکر می کند آمريکا دست به کاری نخواهد زد. چين را هم می بينيد که مهاجم تر شده است، چرا، برای اين که فکر می کند آمريکا دست به کاری نخواهد زد.

این مقام آمریکايی در ادامه گفت، چرا رژيم تهران تا اين حد در سوريه جری شده است؟ و چرا برنامه تسلیحات هسته ای خود را پيش می برد؟ زيرا فکر می کند آمريکا دست به کاری نخواهد زد. اين که بگوييم حکومتی یک تهدید است و بعد کوتاه بياييم، این مسئله عواقب جدی برای آمريکا خواهد داشت. من به شما خواهم گفت که رژيم تهران اکنون چه برداشتی خواهد کرد: بسیار جری تر خواهد شد.

وی افزود، وقتی شما در سطح بين المللی می گوييد که دست به کاری خواهيد زد، پای حرف خود می ايستيد. بايد به آنها نشان دهيد که جدی هستيد. آمريکا دارای ظرفيت های منحصر به فردی است که هيچ کشوری در خاورميانه و يا حتی همپيمانان ما در جهان ندارند.

آدينه، 8 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-08-30 ساعت 12:08
خبر بعدی : فیلم؛ سخنان آخوند صديقی در نماز جمعه امروز تهران
خبر قبلی : تلاش شدید روسیه برای جلوگیری از جنگ عليه اسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -