هدف غربی‌ها براندازی حکومت بشار اسد است

یک کار‌شناس مسائل خاورمیانه درباره واکنش احتمالی جمهوری اسلامی ایران در صورت حمله غربی‌ها به سوریه گفت: به نظر من جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های خود از سوریه را ادامه خواهد داد.

حسین رویوران در گفت و گو با فرارو ضمن بیان اینک مطلب با تاکید بر اینکه بر پایه اظهارات مقامات غربی جنگ ظرف چند روز و یا چند ساعت آینده احتمالا آغاز می‌شود گفت: غرب پس از شکست در جنگ نیابتی تصمیم گرفته است که خود به طور مستقیم وارد عمل شود و موازنه قدرت در سوریه را از حکومت اسد به سمت مخالفان تغییر دهد.

این کار‌شناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از مخالفان در طول دو سال و نیم گذشته، مخالفان نتواستند جنگ داخلی را به نفع خود یک سره کنند و حتی کم کم ارتش سوریه ابتکار عمل را در دست گرفت و توانست تا حدود زیادی کفه موازنه قدرت در سوریه را به نفع خود سنگین‌تر کند.

وی ادامه داد: بر این اساس پس از آنکه غرب عملا نتوانست در جنگ نیابتی در سوریه توفیقی را به دست آورد، تصمیم گرفته است با ورود به میدان عمل معادله قدرت در این کشور را تغییر دهد و ابتکار عمل ارتش علیه مخالفان را از بین ببرد.

رویوران درباره اینکه واکنش احتمالی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین حامی سوریه و حزب الله لبنان در صورت حمله به سوریه به عنوان یکی از کشورهای عضو حلقه مقاومت گفت: تصور می‌کنم که جمهوری نمی‌تواند نسبت به این حمله احتمالی سکوت کند و یقینا واکنش‌هایی خواهد داشت.

وی درباره واکنش احتمالی روسیه هم نسبت به این حملات احتمالی گفت: روس‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت حمله نظامی به سوریه ناوگان دریایی خود در بندر طرطوس را خارج می‌کند. این رفتار مشابه‌‌ همان رفتاری است که پیش از این در جنگ علیه حکومت صدام در عراق و معمر قذافی در لیبی از روس‌ها شاهد بودیم. آن‌ها از متحدانشان تا آخرین لحظه حمایت می‌کنند اما این حمایت به معنای آن نیست که در صورت حمله نظامی به دفاع از آن‌ها بپردازند.

کار‌شناس مسائل خاورمیانه افزود: هدف غربی‌ها براندازی حکومت بشار اسد است، بر همین اساس نه اکنون بلکه از مدت‌ها پیش آتش جنگ در این کشور را برافروخته‌اند.


چهارشنبه، 6 شهریور ماه 1392 برابر با 2013-08-28 ساعت 11:08
خبر بعدی : احتمال سفر محرمانه بشار اسد به ایران
خبر قبلی : وحشت خامنه ای؛ منطقه مثل انبار باروت است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -